Tervezett közös versenyek 2018

  1. szeptember 15: Brutál Atom OCR középtávú OB
  2. szeptember 16: HEROES akadályfutás
  3. szeptember 22: Extreme Trail OCR hosszútávú OB
  4. október 14: Spartan Sprint
  5. október 28: TEFUTSZ gála
toth viktor spartan 480

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

Térdsérülések kezelése és megelőzése

Ha annyi fehér izomrostunk lenne ahányszor azt hallottuk már, hogy “a futás tönkre fogja tenni a térdeidet”, le tudnánk sprintelni még Usain Boltot is. A térdünkkel pedig közben minden rendben lenne, mert annak ellenére, amit potenciálisan értelmes de nyilvánvalóan félreinformált szomszédaid, munkatársaid és rokonaid mondtak neked, nincs bizonyíték arra, hogy a rendszeres futás ártana a térdnek.

Ezzel nem azt mondjuk, hogy a futók ne is törődjenek a térdükkel. De sok térdprobléma olyan dolog miatt jön elő, ami valahol a testnek egy másik területén zajlik, és néhány egyszerű változtatással túl lehet jutni rajta.

Íme az öt dolog amit tudnod kellene a térdeidről.

1. A futók nem szenvednek gyakrabban ízületi gyulladásban, mint a nem futók

Ezek tények. A hosszú távú kutatások egyértelműen arra jutottak, hogy a futóknál ritkábban fordul elő az ízületi gyulladás. Egy olyan kutatás, ami 18 éven át vizsgált futókat és nem futókat, azt találta, hogy míg a futók 20%-ánál alakult ki az ízületi gyulladás ezalatt az idő alatt, a nem futóknál ez a szám 32%. Egy széles körű tanulmány, ami futókat és gyaloglókat vizsgált, arra jutott, hogy a rendszeresen futóknál körülbelül feleannyi ízületi gyulladás alakult ki mint a rendszeresen gyaloglóknál. A második tanulmányban a legtöbbet futóknál volt az ízületi gyulladás aránya a legalacsonyabb.

A cikk folytatódik a hirdetés után...

2. A fent leírtak kortól függetlenül is igazak

Bizonyos egészségügyi szakértők azt állítják, hogy a porcállománycsökkenés, a térdeket is beleértve, együtt jár az öregedéssel. Nincs azonban bizonyíték arra, hogy a futóknál felgyorsulna ez az állománycsökkenés. A tény az, hogy legalább egy tanulmány azt találta, hogy amikor azok az emberek akiknél fennált az ízületi gyulladás kialakulásának kockázata, elkezdtek egy laza futóprogramot, a porcállományuk állapota javult, míg egy olyan csoporté akik ezt nem tették, nem.

3. A táplálékkiegészítőktől nem fog újra kialakulni a porcállomány

Annak ellenére amit a reklámok állítanak, egyetlen táplálékkiegészítőről sem bizonyosodott be, hogy növelné a porcállományt. A legnépszerűbb összetevő, a glukózamin segíthet a térd ízületi gyulladása esetén aztáltal, hogy megvédi a térdízületi porcot, ami más szerepei mellett segít síkosítani a térdízületet. Egy tanulmány, ami a D-vitamin bevitelének hatását vizsgálta térdízületi gyulladásban szenvedő embereknél, arra jutott, hogy azonál az alanyoknál, akik szedték, ugyanolyan fokú fájdalom jelentkezett és ugyanolyan mértékben csökkent a porcállomány mint azonál, akik nem szedtek D-vitamint.

4. A futótérd oka nem a térdnél keresendő

A futóknál legáltalánosabban előforfuló sérülés a futótérd (patellofemorális stressz-szindróma), ami a térdkalács alatti porc gyulladását jelenti. A sportorvosok közt egyre elfogadottabb az a vélemény, hogy sok futótérdben szenvedő embernek közös biomechanikai problémái vannak. Ilyen például a gyenge csípő és far, ami instabliltást okoz a lábaknál, a gyenge négyfejű combizom, ami megnehezíti a térdkalács normális mozgását, valamit a feszes térdinak, amelyek a megváltoztatják a futás hatását a térdekre. Egy jó erősítő program segítségével a futótérd kialakulása megelőzhető.

A cikk folytatódik a hirdetés után...

5. Van néhány egyszerű módszer amelyekkel a térdeidet boldoggá teheted

Amint azt fent is megjegyeztük, a test más részénél jelentkező gyengeség vagy merevség gondot okozhat a térdeid számára. Szóval erősödj meg!
A túlsúly szörnyű terhet ró a térdeidre. A Sporttudományok Amerikai Kollégiuma állítása szerint a testtömeged minden egyes plusz kilóval négykilónyi extra stresszt ró a térdeidre. A futás azon hosszú távú hatása, hogy beállítja a megfelelő testsúlyt, a legfőbb oka annak, hogy - ahogy azt fentebb is említettük - a futóknál ritkábban fordul elő a térdízületi gyulladás.
Ha régóta fáj a térded, akár korábbi balesetek vagy más sportágak űzése miatt, akkor fontold meg az előlábra érkező futótechnika gyakorlását. Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a sarokra érkező technikát gyakorlóknál nagyobb becsapódási erő hárul a térdre mint az előlábra érkező futótechnikát űzőknél, akiknek viszont a bokáját éri nagyobb terhelés.

 

Forrás: Tóth Viktor - Labancz Emőke | www.runnersworld.com 

 

Programjainkat folyamatosan nyomon követheted a naptárunkban!

Kérlek személyesen keress fel a Kérdések, válaszok gomb megnyomásával!

 

Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
Regisztrálás  \/ 
x

vagy
 Use Facebook account  Use Google account

Itt találod a kapcsolatot, ha kérdésed van!

TEREPSPORT RSS

Hírlevél - naprakészen

A hírlevél feliratkozással gyorsabban és naprakészebben kapsz tájékoztatást az eseményekről, hírekről, újdonságokról. Köszönjük!

Sportágak

XTERRA Tereptriatlon, terepduatlon


Spartan Race Akadályfutás, kalandtúra


Terepfutás Rövidtől az ultráig


Ironman Triatlon, duatlon, multisportok


Álatlános erőnléti edzések Erősítés, állóképesség, fittség


Országúti edzések Futás,kerékpár

Ajánlott tartalom

Nők a terepen - miért jó nőkén...
2017.ápr..28 12:42 Jamie Whitmore, terepsportoló, 2 gyermekes édesanya

Mi nők sokféleképpen és sokszor gondoljuk, hogy védelemre, biztonságra szorulunk. De milyen az a biztonság, amire valójában vágyunk, és mi  [ ... ]

Blog, naplóRészletek
A légzés hatalma - edzésekhez ...
2017.okt..11 13:57 A légzés hatalma - edzésekhez és a hétköznapi élethez

Aki sportol, annak nem kell elmagyarázni, mekkora szerepet játszik a légzés, a légzőrendszer egészsége és a helyesen végzett légzőgyakorla [ ... ]

Életmód, táplálkozásRészletek
E-sport, önmagunk börtöne vagy...
2017.nov..14 09:56 e-sport valódi vagy hamis

(A vitaindító tartalmakat ld. a cikk végén)  A közlönyben először 2 millió jelent meg, majd pár nap múlva javították a hivatalos 2  [ ... ]

Blog, naplóRészletek
SALOMON Sonic PRO – aszfaltfut...
2016.szept..01 11:48 Salomon Conic PRO teszt

A Salomon új Sonic PRO fejlesztése első látásra a hagyományokkal szemben megy – könnyű, lapos, „simatalpú” futócipő. Nagyon vártam e [ ... ]

Felszerelés tesztek, tapasztal...Részletek

Naptár: edzések

19 - 19 Sep

OCR akadályfutó és erősítő edzés - szabadtér 2018 09 19 - 18:15 - 2018 09 19 - 19:15 Solymár, PEMÜ Sportcsarnok, Solymár, Hungary

Ajánlatunk: közösségi és személyes edzések Részletek...
Toggle Bar

Tervezett versenyeim 2018

  1. szeptember 15: Brutál Atom OCR középtávú OB
  2. szeptember 16: HEROES akadályfutás
  3. szeptember 22: Extreme Trail OCR hosszútávú OB
  4. október 14: Spartan Sprint
  5. október 28: TEFUTSZ gála
  6. november 24: Sasfészek Vertical
  7. december 8: Futapest Mogyoród

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)