Tervezett közös versenyek 2018

  1. június 9: Spartan Super, Várgesztes
  2. június 17: Running Warriors
  3. június 23: tereptriatlon OB
  4. július 7: III. Látrányi Löködönc OCR akadályfutás
  5. augusztus 26: Ultrakék Trail Cserhát
  6. szeptember 2: X2S terepduatlon és terepfutás
toth viktor spartan 480

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

Terepfutás, lejtőzés, lejtőfutás

frissítve

A gyors lejtőfutás különleges technikát igényel, amely nemcsak a versenyeredményt, hanem az ízületek és csontrendszer állapotát is hosszútávon befolyásolja.

A lejtőfutás nemcsak betonon igényel technikai képzést, hanem terepen is. Ez a képesség csak nagyon ritkán adottság, de gyakorlással megszerezhető, a futóteljesítmény rövid idő alatt növelhető.

A követező tanácsok elsősorban terepfutásra vonatkoznak, de csak betonon futóknak is hasznosak lehetnek. A tereptechnikát további cikkekben segítünk csiszolni.

Az egyszerű képlet a következő: a láb talajra érkezésekor felszabaduló energiát nem hagyjuk elveszni, hanem adjuk vissza a futásnak, a lendületünknek. Mi a titok? Az első, hogy ne féljünk a gravitációtól, a sebességtől, és az eséstől sem. A lendület, a sebesség a lejtőn nagyszerű társ, amellyel akár rá is pihenhetünk a következő emelkedőre!

A cikk folytatódik a hirdetés után...

Lejtőn ne fogjuk vissza magunkat, lazán engedjük, hogy a lábunk alánk kerüljön, testünk előredőljön. Ez igen szokatlan testhelyzet, de hamar meg lehet szokni. Ugyanakkor a lábizmoknak meg is kell tartani ezt a plusz lendületet, a nehéz terepviszonyok között pedig gyorsan reagálóknak és a szélsőséges viszonyokat jól tűrőknek is kell lenniük. Ehhez adunk néhány edzésötletet.

Nem szabad elfelejteni, hogy az alábbiak futókra vonatkoztatva az is jelentik, hogy a megerősített izmoknak kellően rugalmasnak és lazának is kell maradni, különben nem segítik, hanem hátráltatják a futást!

1. megfelelő futóstílus

A legfontosabb - itt is - a gördülékeny és sima lábmozgás. Egyszerűnek hangzik, de a legtöbb futónál stílusjavításra szorulnak az alapmozgások is: a térd a test előtt emelkedik, a láb a test alatt gördül hátra, a sarok a test mögött emelkedik fel, majd a mozgás kezdődik előröl.

Általában alacsony térdmozgás jellemző, ami a síkon még alacsonyabb sebességnél lehet elfogadható, de magasabb sebesség és / vagy terep esetén már nem. A magasabb térd eleinte instabilabb testhelyzetet jelent, de hamar megtanulja a test, hogy ez egy dinamikusabb és gyorsabb helyzet.

2. erős has és hátizmok

Nemcsak a vágtázóknak kellenek erős törzsizmok, hanem mindenkinek, azoknak meg főleg, akik terepre merészkednek. A törzsizmok adják a stabilitást, a sérülések elkerülésének nagy részét, az erőt és a csillapítást. A test így jobban kontroll alatt tartja a lábat és a talajjal való kapcsolatot.

Lejtőfutásnál ráadásul nagymértékben tehermentesíti a térdre és a combizmokra ható erőket.

A teljes szöveg eléréséhez kérjük jelentkezz be az oldalra - regisztrálj, ha eddig nem tetted meg!

Sok hasznos tanácsot és információt érsz el ezzel a lehetőséggel. Ide kattintva megteheted.

A rugalmasság egyben azt is jelenti, hogy az erőket és azok irányát minél gyorsabban tudja változtatni a test: ez a futómozgás gyorsasága is egyben, de a terepfutásnál a terepkövetésének esszenciája is.

A megfelelő gyakorlatokra a sorozat következő cikkében térünk rá.

 Forrás: Tóth Viktor -edzések, versenyek, interjúk  

 

Programjainkat folyamatosan nyomon követheted a naptárunkban!

Kérlek személyesen keress fel a Kérdések, válaszok gomb megnyomásával!

 

Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
Regisztrálás  \/ 
x

vagy
 Use Facebook account  Use Google account

Itt találod a kapcsolatot, ha kérdésed van!

TEREPSPORT RSS

Hírlevél - naprakészen

A hírlevél feliratkozással gyorsabban és naprakészebben kapsz tájékoztatást az eseményekről, hírekről, újdonságokról. Köszönjük!

Sportágak

XTERRA Tereptriatlon, terepduatlon


Spartan Race Akadályfutás, kalandtúra


Terepfutás Rövidtől az ultráig


Ironman Triatlon, duatlon, multisportok


Álatlános erőnléti edzések Erősítés, állóképesség, fittség


Országúti edzések Futás,kerékpár

Ajánlott tartalom

Kerüld el a sérüléseket edzés ...
2016.febr..22 09:38 Edzés tanácsok a sérülések elkerüléséhez

A legjobb szándékkal mész edzeni, keményen odateszed magadat, hogy elérd a legjobb eredményt, amit szeretnél. Megpróbálod a megfelelő dolgok [ ... ]

Edzés, mozgás, sport, verseny...Részletek
Biatlon és terepfutás, interjú...
2017.ápr..26 10:33 Büki Ádám, terepfutás és biatlon

Büki Ádámmal egy terepfutó versenyen találkoztam (VTM 2017), ahol egy mezőnyben indultam vele. Mivel Gombos Karcsi révén van némi sífutó é [ ... ]

Hirek, érdekességekRészletek
Alina Warren hosszútávúszó, ul...
2017.dec..20 09:42 Alina Warren hosszútávúszó

Interjú alanyunk Alina Warren egy különleges angol hölgy, aki ultra távokat úszik tengerekben, óceánokban. A kedvence az éjszakai nyílt víz [ ... ]

Edzés, mozgás, sport, verseny...Részletek
SALOMON Sonic PRO – aszfaltfut...
2016.szept..01 11:48 Salomon Conic PRO teszt

A Salomon új Sonic PRO fejlesztése első látásra a hagyományokkal szemben megy – könnyű, lapos, „simatalpú” futócipő. Nagyon vártam e [ ... ]

Felszerelés tesztek, tapasztal...Részletek

Naptár: edzések

21 - 21 Jul

Futó - erősítő akadályfutó edzés - szabadtér 2018 07 21 - 08:00 - 2018 07 21 - 09:15 Solymár, PEMÜ Sportcsarnok, Solymár, Hungary

20 - 24 Aug

Terepgyerek tábor 2018#3 2018 08 20 - 08:00 - 2018 08 24 - 18:00 Zamárdi-felső, Zamárdi, Hungary

27 - 31 Aug

Terepgyerek tábor 2018#4 2018 08 27 - 08:00 - 2018 08 31 - 16:00 Solymár, Solymár, Hungary

Ajánlatunk: közösségi és személyes edzések Részletek...
Toggle Bar

Tervezett versenyeim 2018

  1. június 2: Kékes csúcsfutás
  2. június 9: Spartan Super, Várgesztes
  3. június 17: Running Warriors
  4. június 23: tereptriatlon OB
  5. július 7: III. Látrányi Löködönc OCR akadályfutás
  6. július 22: XTERRA Italy
  7. augusztus 12: XTERRA Poland
  8. augusztus 18: XTERRA Germany

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)