Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

B-vitamin források a természetben

A legfontosabb sportvitaminok között vannak a B-vitaminok, amelyek erős az összefüggésben állnak a versenyzői teljesítménnyel.

Ez elsősorban a magas intenzítású mozgásokra vonatkozik, valamint az izomregeneárció és izomépítés folyamataiban jelentkezik.

A B-vitaminok legfontosabb tagjai a thiamin, riboflavin, B-6, B-12 és a folsav. Ezek elsősorban azokhoz az anyagcsere folyamathoz szükségesek, amelyek a fehérjéket és a szénhidrátokat energiává alakítják, illetve a sejtképződésben, a sejtek (köztük a vörösvérsejtek) regenerációjában játszanak fontos szerepet.

Az egészséges és aktív ember szervezete képes megjavítani szinte minden testi problémát, magas hatékonysággal működtetni az anyagcserét és felvenni a harcot a fertőzésekkel, betegségekkel szemben. A legyengített szervezett azonban nagyon hamar képtelen lesz ezeket a feladatokat ellátni. Ezt 750 versenyző, sportoló és aktív, de nem tervszerűen edző ember közreműködésével mérték 1 éven át.

A szervezet az edzés/versenyzés alatt komoly stresszt él át, az anyagcsere folyamatok szélsőséges értékek közelébe is kilendülhetnek. Ennek mértéke függ az edzettségtől, a kipihentségtől, a szervezetben lévő vitaminok, ásványi anyagok összetételétől is. Amennyiben ezek az alapértékek megfelelőek, akkor szervezet nem lendülhet túl a veszélyes határon, ráadásul akkor sem kerül veszélybe ez a biztonsági határ, amikor az izzadás és az ürítés miatt sok fontos anyag kiürül a szervezetből.

A cikk folytatódik a hirdetés után...

Ezekban a szabályozó folyamatokban is fontos szerepet játszik a B-vitamin, ahogyan a tanulmány megállapítja. Főleg a fiataloknál teremt veszélyeshelyzeteket, akik még nem táplálkoznak tudatosan, szervezetük a fejlődés miatt amúgy is nagyobb stresszben van és könnyebben elcsábulnak a reklámoknak, amelyek gyakran a számukra megfelelő értékekhez képest sokkal rosszabb minőségű táplálékot javasolnak nekik. A fiatalkorban elveszített egészséget sokkal nehezebb visszaszerezni késöbb!

A tanulmány szerint a jelenlegi javasolt hatérértékek már nem mérvadóak, sőt akik csak ezeket követik, azoknak nagyon hamar kiürül a szervezetükből sok fontos tápanyag. Ez hatványozottan jelentkezik azoknál, akik valamilyen okból diétáznak, fogyókúráznak (tornászok, bokszolók). A túlsúlyos emberek sokszor esnek abba a hibába, hogy azt gondolják a nagy súly miatt a vitaminokból és ásványi anyagokból is nagy tartalékokat raktároz a szervezetük. Ez pedig az esetek többségében hatalmas tévedés!

Az utóbbi évtiztedek trendje sajnos sokkal inkább erősítette a "vékony és csinos" ember ideáját, mintsem az "erős és egsézséges" emberét. Az utóbbi években hála a sportban és a táplálkozástudományban megjelent új elveknek ez a trend lassan, de változni kezdett. Ma már nem feltétlenül a "vékony, csinos, finomvonalú" a pozitív jelzők egy emberre, hanem a "dinamikus, életerős, aktív, erős".

A B-vitamin segít ezt az állapotot elérni, megtartani, fejleszteni!

A cikk folytatódik a hirdetés után...

A B-vitaminok legfőbb forrásai a teljeskiőrlésű gabonák, a csíráztatott magvak, a sötét / zöld növények, olajos magvak, tojás, húsok, tejtermékek. Azonban a szervezetben való megfelelő hasznosuláshoz gyakran több minden más is szükséges. Erről írunk a következő cikkünkben.

  Cikksorozatunk folytatása: B-vitaminok a mindennapi életben

 Szakmai referencia: www.medicalnewstoday.com  | Tápanyagtáblázat | WIKIPEDIA

 

Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
x

TEREPSPORT RSS

Hírlevél - naprakészen

A hírlevél feliratkozással gyorsabban és naprakészebben kapsz tájékoztatást az eseményekről, hírekről, újdonságokról. Köszönjük!

Sportágak

XTERRA Tereptriatlon, terepduatlon


Spartan Race Akadályfutás, kalandtúra


Terepfutás Rövidtől az ultráig


Ironman Triatlon, duatlon, multisportok


Álatlános erőnléti edzések Erősítés, állóképesség, fittség


Országúti edzések Futás,kerékpár

Ajánlott tartalom

Akadályfutó, terepfutó, matema...
2017.jún..23 16:29 Anna Salomon terepfutó és OCR versenyző

Ismét egy érdekes és aktív sportolóval készítettem interjút. Anna matamatikus, de évek óta edzőként dolgozik, fő sportja a terepfutás é [ ... ]

Blog, naplóRészletek
Vincze Zsófi interjú - hipp-ho...
2017.márc..03 12:58 Vincze Zsófi terepfutás 2017

Vincze Zsófi ismert és elismert futó, terepfutó - noha nem tartja magát terepfutónak -, emellett blogger, közéleti szereplő. Mi terepfutóké [ ... ]

Hirek, érdekességekRészletek
TEREPGYEREK program – a X2S gy...
2016.márc..14 00:13 Terepgyerek táborok

Célja: az országban minél több gyermek szabaduljon el az eddig megszokott ártalmas életmódjától és kapjon gyógyírt a természettől testil [ ... ]

Életmód, táplálkozásRészletek
Solymári terepfutó majális, 20...
2017.ápr..07 14:27 Solymári terepfutó majális

2017-ben első alkalommal kerül megrendezésre a solymári majális keretében egy teljes terepfutó verseny a Solymári Nagycsaládosok Egyesülete  [ ... ]

Edzés, mozgás, sport, verseny...Részletek

Naptár: edzések

25 - 25 Oct

Erősítő - akadályfutó "Running Warriors" edzés - szabatér 2017 10 25 - 18:15 - 2017 10 25 - 19:15 Solymár, PEMÜ Sportcsarnok, Solymár, Hungary

28 - 28 Oct

Futó - erősítő "Running Warriors" akadályfutó edzés - szabadtér 2017 10 28 - 08:00 - 2017 10 28 - 09:15 Solymár, PEMÜ Sportcsarnok, Solymár, Hungary

Ajánlatunk: közösségi és személyes edzések Részletek...
Toggle Bar