Tervezett közös versenyek 2018

  1. június 9: Spartan Super, Várgesztes
  2. június 17: Running Warriors
  3. június 23: tereptriatlon OB
  4. július 7: III. Látrányi Löködönc OCR akadályfutás
  5. augusztus 26: Ultrakék Trail Cserhát
  6. szeptember 2: X2S terepduatlon és terepfutás
toth viktor spartan 480

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

B-vitamin források a természetben

A legfontosabb sportvitaminok között vannak a B-vitaminok, amelyek erős az összefüggésben állnak a versenyzői teljesítménnyel.

Ez elsősorban a magas intenzítású mozgásokra vonatkozik, valamint az izomregeneárció és izomépítés folyamataiban jelentkezik.

A B-vitaminok legfontosabb tagjai a thiamin, riboflavin, B-6, B-12 és a folsav. Ezek elsősorban azokhoz az anyagcsere folyamathoz szükségesek, amelyek a fehérjéket és a szénhidrátokat energiává alakítják, illetve a sejtképződésben, a sejtek (köztük a vörösvérsejtek) regenerációjában játszanak fontos szerepet.

Az egészséges és aktív ember szervezete képes megjavítani szinte minden testi problémát, magas hatékonysággal működtetni az anyagcserét és felvenni a harcot a fertőzésekkel, betegségekkel szemben. A legyengített szervezett azonban nagyon hamar képtelen lesz ezeket a feladatokat ellátni. Ezt 750 versenyző, sportoló és aktív, de nem tervszerűen edző ember közreműködésével mérték 1 éven át.

A szervezet az edzés/versenyzés alatt komoly stresszt él át, az anyagcsere folyamatok szélsőséges értékek közelébe is kilendülhetnek. Ennek mértéke függ az edzettségtől, a kipihentségtől, a szervezetben lévő vitaminok, ásványi anyagok összetételétől is. Amennyiben ezek az alapértékek megfelelőek, akkor szervezet nem lendülhet túl a veszélyes határon, ráadásul akkor sem kerül veszélybe ez a biztonsági határ, amikor az izzadás és az ürítés miatt sok fontos anyag kiürül a szervezetből.

A cikk folytatódik a hirdetés után...

Ezekban a szabályozó folyamatokban is fontos szerepet játszik a B-vitamin, ahogyan a tanulmány megállapítja. Főleg a fiataloknál teremt veszélyeshelyzeteket, akik még nem táplálkoznak tudatosan, szervezetük a fejlődés miatt amúgy is nagyobb stresszben van és könnyebben elcsábulnak a reklámoknak, amelyek gyakran a számukra megfelelő értékekhez képest sokkal rosszabb minőségű táplálékot javasolnak nekik. A fiatalkorban elveszített egészséget sokkal nehezebb visszaszerezni késöbb!

A tanulmány szerint a jelenlegi javasolt hatérértékek már nem mérvadóak, sőt akik csak ezeket követik, azoknak nagyon hamar kiürül a szervezetükből sok fontos tápanyag. Ez hatványozottan jelentkezik azoknál, akik valamilyen okból diétáznak, fogyókúráznak (tornászok, bokszolók). A túlsúlyos emberek sokszor esnek abba a hibába, hogy azt gondolják a nagy súly miatt a vitaminokból és ásványi anyagokból is nagy tartalékokat raktároz a szervezetük. Ez pedig az esetek többségében hatalmas tévedés!

Az utóbbi évtiztedek trendje sajnos sokkal inkább erősítette a "vékony és csinos" ember ideáját, mintsem az "erős és egsézséges" emberét. Az utóbbi években hála a sportban és a táplálkozástudományban megjelent új elveknek ez a trend lassan, de változni kezdett. Ma már nem feltétlenül a "vékony, csinos, finomvonalú" a pozitív jelzők egy emberre, hanem a "dinamikus, életerős, aktív, erős".

A B-vitamin segít ezt az állapotot elérni, megtartani, fejleszteni!

A cikk folytatódik a hirdetés után...

A B-vitaminok legfőbb forrásai a teljeskiőrlésű gabonák, a csíráztatott magvak, a sötét / zöld növények, olajos magvak, tojás, húsok, tejtermékek. Azonban a szervezetben való megfelelő hasznosuláshoz gyakran több minden más is szükséges. Erről írunk a következő cikkünkben.

  Cikksorozatunk folytatása: B-vitaminok a mindennapi életben

 Szakmai referencia: www.medicalnewstoday.com  | Tápanyagtáblázat | WIKIPEDIA

 

Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
Regisztrálás  \/ 
x

vagy
 Use Facebook account  Use Google account

Itt találod a kapcsolatot, ha kérdésed van!

TEREPSPORT RSS

Hírlevél - naprakészen

A hírlevél feliratkozással gyorsabban és naprakészebben kapsz tájékoztatást az eseményekről, hírekről, újdonságokról. Köszönjük!

Sportágak

XTERRA Tereptriatlon, terepduatlon


Spartan Race Akadályfutás, kalandtúra


Terepfutás Rövidtől az ultráig


Ironman Triatlon, duatlon, multisportok


Álatlános erőnléti edzések Erősítés, állóképesség, fittség


Országúti edzések Futás,kerékpár

Ajánlott tartalom

Aktualitások, események 2017 ő...
2017.máj..24 09:06Aktualitások, események 2017 ősz

 Edzések 2017 Hétfő 18:00-19:00 (vegyes / erősítés - tornaterem, Pilisvörösvár) Kedd 16:00-17:00 (halad [ ... ]

Hirek, érdekességekRészletek
Edzéstervezés
2016.márc..18 17:21

Edzésterv példák, javaslatok.

HivatalosRészletek
Türkösi Ottó, a hosszútávú ter...
2017.nov..17 13:33 Türkösi Ottó - Spartan Race, SRTG

A magyar terepakadályfutás egyik különleges és aktív tagjával, Türkösi Ottóval beszélgettünk a pilisszentiváni terepduatlon OB után, aho [ ... ]

Blog, naplóRészletek
Összefüggés a B vitamin hiány ...
2016.febr..25 13:17 B-vitamin források a természetben

A legfontosabb sportvitaminok között vannak a B-vitaminok, amelyek erős az összefüggésben állnak a versenyzői teljesítménnyel. Ez elsősorb [ ... ]

Életmód, táplálkozásRészletek

Naptár: edzések

21 - 21 Jul

Futó - erősítő akadályfutó edzés - szabadtér 2018 07 21 - 08:00 - 2018 07 21 - 09:15 Solymár, PEMÜ Sportcsarnok, Solymár, Hungary

20 - 24 Aug

Terepgyerek tábor 2018#3 2018 08 20 - 08:00 - 2018 08 24 - 18:00 Zamárdi-felső, Zamárdi, Hungary

27 - 31 Aug

Terepgyerek tábor 2018#4 2018 08 27 - 08:00 - 2018 08 31 - 16:00 Solymár, Solymár, Hungary

Ajánlatunk: közösségi és személyes edzések Részletek...
Toggle Bar

Tervezett versenyeim 2018

  1. június 2: Kékes csúcsfutás
  2. június 9: Spartan Super, Várgesztes
  3. június 17: Running Warriors
  4. június 23: tereptriatlon OB
  5. július 7: III. Látrányi Löködönc OCR akadályfutás
  6. július 22: XTERRA Italy
  7. augusztus 12: XTERRA Poland
  8. augusztus 18: XTERRA Germany

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)