Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

Daria Deptula, missfitvegan

Daria Deptula Floridában élő vegán testépítő, edző és fitnesz tanácsadó. Kapcsolatrunk ennek ellenére az akadályfutásnak köszönhető, ami Daria egyik kedvenc kiegészítő sportja.

Fogadjátok szeretettel a vele készült interjút!

A világon sem nagyon sok vegán testépítő van, Magyarországon sem lehet sokat találni. Indítsuk a beszélgetést egy rövid bemutatkozással.

Daria Deptula vagyok, a közösségi oldalakon "#missfitvegan". Lengyel őseim miatt sok európai kapcsolatom van, jelenleg Floridában élek és dolgozok. Világéletemben a sporttal és az egészséges életmóddal foglalkoztam. Gyerekkorom óta sportolók mindenfélét, amivel csak találkoztam, de a bodybuilding volt az első, ami teljesen magával ragadott. Számomra nincsen csodálatosabb, mint ahogyan az ember képesség válik arra, hogy a testét tudatosan formálja, mint egy szobrász.

Ezek szerint minidg is sportoltál. Miért ennyire fontos a sport számodra? A "fitt és vegán" mit jelentenek neked?

Mindenféle sportot kedvelek, különösen a röplabdát, a teniszt és a futást, de a szenvedélyem a bodybuilding. Lelkem mélyén érzem, hogy számomra ez az önmegvalósítás egyik legjobb formája, a testem és a lelkem is teljességet kap tőle. Könnyen formázom és építem az izomzatomat, számomra fontos, hogy az erő mellett az állóképességem is magas szinten legyen. Úgy érzem, minél erősebb a testem, annál erősebb a lelkem is. A kettő együtt működik jól, fejlesztésüket teljesen ki kell és ki lehet használni egymás érdekében.
Fitt és vegán - a tested és a szellemed tiszta, erős és határozott. Amit a testedbe töltesz, az megjelenik a gondolataidban, tetteidben és a lelkedben is. Minél tisztább az ételed, a tested üzemanyaga, annál könnyebb minden mást is tisztán tartani.

A cikk folytatódik a hirdetés után...

Nekünk is fontos a sport mellett az egészséges életmód képviselete, hiszen a sport nemcsak a mozgásból áll. Te hogyan ajánlanád másoknak azt, amit csinálsz? Miért jó, miért izgalmas?

A bodybuilding személyes ügy. Te magad tervezed meg az útadat a saját elképzeléseid és szabályaid alapján. Mindenfélét szeretek kipróbálni, de semmit nem ismétlek a végtelenségig, a lelketlen rutin nem fel, hanem leépít. Akár köredzések, HIIT, box, sprintek, súlyemelés, bootcamp vagy bármi más - ezeket keverd össze saját ízlésed szerint, változtass rajtuk úgy, ahogyan a legjobbnak gondolod és csináld végig. Ha nem jó, változtass! Nincsen kudarc, csak fejlődés. De minden esetben jó, ha tudod egy edző tanácsát kérni.
Kezeld a testedet, mint a szellemed és a lelked templomát - ez a mottóm. Tedd őket erőssé és tisztává!

Sportolóként jársz versenyekre is. Mi a kedvenc versenyed, esmeényed?

Egyértelműen a Spartan Race és más OCR versenyek, mert kalandosak, hatalmas kihívások és mindig tartogatnak meglepetéseket.

daria deptula missfitvegan 4

Ezek valóban nagyon jó versenyek! De vegánként ott is ritka vagy, mint a fehér holló (legalábbis naálunk így mondják). Miért lettél vegán, hogyan éltél előtte?

Mint mondtam, egész életemben a sport és az egészséges életmód kérdése foglalkoztatott. Egy nap megnéztem a "Forks over Knives" című dokumentum filmet. Majd azonnal megnéztem megint. Szinte hihetetlen, hogy film témája milyen mélyen és tisztán megérintett: a hús és a tejtermékek felelősek a modern betegségek nagyrészéért, elképesztő mértékben szennyezve és mérgezve a környezetet, mérhetetlen szenvedést okozva millió érző lénynek. Egy héttel később már vegán voltam és soha többet nem néztem vissza a mindenevő múltamra. Hetek alatt éreztem a vegán életmód pozitív változásait: jobban és könnyebben összpontosítottam a hétköznapokban, erősebb és gyorsabb lettem, hamarabb pihentem ki magamat.
Amikor pár hónappal később láttam egy TV riportot Mac Danzig UFC harcossal, aki a növényi étrendről beszélt, minden kérdésem eltűnt a vegánság elfogadásával kapcsolatban.

Az egész életedet áthatja a sport és az egészség. Hogyan adod át másoknak, a családodnak, a barátaidnak, a tanítványaidnak?

Igyekszem nem az az ember lenni, aki nyomul, magyaráz állandóan - én inkább a példamutatásban látom a tanítóerőt. Sok barátom és rokonom látta és tapasztalta, hogy én mennyire jó irányban változtam. Ők életmódot váltottak, többen lettek vegánok. Ha kérdeznek természetesen válaszolok, de nem célom, hogy valakit a gyenge akarata mellett győzzek meg. Sokkal jobb és tartósabb az a hatás, amit az emberek a saját akaratuk által érnek el. 
A vegánság lassan, de biztosan hódít teret az Egyesült Államokban, egyre több a vegán bolt, étterem, kávézó. Az emberek napról napra fontosabbnak tartják, hogy tudjanak valós képet alkotni a saját életükről.

MIvel foglalkozol a hétköznapokban? Milyen a napirended, hogyan tudsz edzeni?

Életmódtanácsadó és edző vagyok. 2 edzőteremben is tartok órákat, valamint online tanítványaim is vannak. A munkabeosztásom nagyon rugalmas, de mindig hagyok időt a saját edzéseimre, a barátaimra, a családomra és a kiskuytámra, Malira.

Ki a személyes hősöd és miért?

Nincsen egyetlen hősöm. Hőseim azok a fantasztikus aktivisták, akik szerte a világon felemelik a hangjukat az állatkínzás ellen, a környezetszennyezés ellen és a drasztikusan romló egészségügyi állapotok ellen. Mindenki közülük az én HŐSöm!

Ilyen komoly edzésmunkát és felkészülést nehéz koordinálni. Neked ki készíti az edzésterveket, ki segít?

Saját magam készítem az edzésterveimet, de tavaly mégis volt egy edzőm, hiszen első alkalommal készültem a bikini fitnesz versenyre. Természetesen vegán bodybuilder, név szerint Gergő Kőhalmi (@gergophysique), aki sokat segített a versenyre való felkészülésben.

daria deptula missfitvegan 2

Az edzések mellett nagyon fontos - ahogyan Te is említetted - a táplákozás. Hogyan álítod össze, mire figyelsz?

Komolyan veszem a heti étkezési rendemet, amellyel az edzésekre és a versenyekre készülök, de hetente egy-két alkalommal megengedek magamnak egy "csalás" étkezést, amikor nem számolok és nem nézek semmit. Így könnyebb átvészelni a nehezebb időszakokat is.
Az edzések mellett nagyon figyelek arra, hogy a szénhidrát és fehérje megfelelő keverékével pótoljam a szervezetem veszteségeit. Edzés előtt és után turmixokat fogyasztok gyümölcsökkel, tofuval, édesburgonyával, vagy csíra kenyeret szejtánnal. Minden jó, ami helyreállítja a szervezet glikogén szintjét és segíti az izmok regenerációját.
De mind közül a kedvencem a vegán pizza kesusajttal! És persze valamilyen vegán fagylalt. Nyammmm!

Fontos a pihenés. Az intenzív sport mellett a kikapcsolódás. Téged mi pihentet, mi a hobbid?

A természet a hobbim. Kirándulás, futás, kerékpározás, evezés, sziklamászás - minden hétvégén kint vagyunk a közeli erdőkben, ösvényeken. Semmi sem olyan megnyugtató és pihentető, mint a természettel megtalálni az elveszett összhangot.

A cikk folytatódik a hirdetés után...

A pihenés után jól esik tervezni. Neked mik a terveid, mit szeretnél elérni a közeljövőben?

Miután sikerrel fejeztem be az első bikini versenyemet decemberben, elkezdtem edzeni, hogy megszerezzem a PRO licenszemet. A végső cél, hogy eljussak az Olimpiára, mint menő vegán bodybuilder!

Végül szeretnénk Tőled 10 tanácsot kérni azoknak, akik sportolnak, edzenek. Különös tekintettel a vegán sportolókra.

  1. Változtasd meg az edzésről alkotott eddigi elképzeléseidet! A tested, a lelked és a szellemed csak együtt fejlődik igazán!
  2. Ha időd engedi, reggel eddzél! Ez nemcsak élettani szempontból jobb, de meghatározza a napod hangulatát (jobb lesz!) és segít a "junk food" elleni harcban is. Edzői tapasztalat!
  3. Ha vegán életmódra váltasz, célszerű elsőként a vörös húsokat, majd a fehéreket, majd halakat és végül a tejtermékeket elhagyni. Nem mindenki képes azonnal váltani, nem baj, ha a szervezetnek van ideje az átállásra.
  4. Bővítsd a tudásodat! Tanácsokkal, receptekkel, motivációs élményekkel. Ne ragadj le egy adott ponton.
  5. Találd meg azt az edzést, amit élvezel is. Ha nem szereted az edzésedet, akkor eredményt sem érsz el vele. Próbálj ki többet, akár mixeld őket, de szeressed, amit csinálsz. Ma már nagyon sok lehetőség van mindenhol.
  6. Az ételt tekintsed a szervezeted üzemanyagának, aminek táplálni kell téged, nem szabad, hogy megbéklyózzon! Minél színesebben, fantáziadúsabban étkezel, annál jobb!
  7. Hibáidat ne kudarcként éljed meg! Tanulj belőlük és menj tovább! Ne hagyd, hogy egy hiba romba döntse a munkádat.
  8. Maradj következetes, de ne félj változtatni!
  9. Legyél kreatív az edzésmunkában és az étkezésben is! Ne legyen mindig minden ugyanolyan.
  10. Legyen számodra az egészség és a sport életstílus, nem pedig egy követendő program. Ez legyen az új TE!

 Forrás: Tóth Viktor | További interjúk: www.terepsport.hu 

 

Programjainkat folyamatosan nyomon követheted a naptárunkban!

Kérlek személyesen keress fel a Kérdések, válaszok gomb megnyomásával!

 

Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
x

TEREPSPORT RSS

Hírlevél - naprakészen

A hírlevél feliratkozással gyorsabban és naprakészebben kapsz tájékoztatást az eseményekről, hírekről, újdonságokról. Köszönjük!

Sportágak

XTERRA Tereptriatlon, terepduatlon


Spartan Race Akadályfutás, kalandtúra


Terepfutás Rövidtől az ultráig


Ironman Triatlon, duatlon, multisportok


Álatlános erőnléti edzések Erősítés, állóképesség, fittség


Országúti edzések Futás,kerékpár

Ajánlott tartalom

Szűcs Fatima interjú - Ironman...
2017.febr..24 06:20 Szűcs Fatima, terepfutás és Ironman

Szűcs Fatima évtizedek óta a magyar sportélet aktív és eredményes versenyzője. Személyesen 1993 óta ismerem, a Bécs-Budapest Szupermaraton  [ ... ]

Hirek, érdekességekRészletek
Edzéstervezés
2016.márc..18 17:21

Edzésterv példák, javaslatok.

HivatalosRészletek
Közösségi programok
2016.márc..18 17:22

Az egyéni edzések mellett közösségi edzéseket is tartok, szervezek. Kedvcsináló... Az edzéseken nemcsak futó és erősítő gyakorlatokat  [ ... ]

HivatalosRészletek
A hat perces extrém módszer - ...
2017.jan..26 11:52 A hat perc extrém módszer

Ziskó Balázs és Tóth Viktor XTERRA edzés sorozata (terepsport.hu) alapján készült az írás, az azóta összegyűlt tapasztalatokkal kiegész [ ... ]

Edzés, mozgás, sport, verseny...Részletek

Naptár: edzések

18 - 18 Dec

Erősítő, fejlesztő "Running Warriors" edzés - tornaterem 2017 12 18 - 18:00 - 2017 12 18 - 19:00 Templom Téri Német Nemzetiségi Általános Iskola, Pilisvörösvár, Hungary

20 - 20 Dec

Erősítő - akadályfutó "Running Warriors" edzés - szabatér 2017 12 20 - 18:15 - 2017 12 20 - 19:15 Solymár, PEMÜ Sportcsarnok, Solymár, Hungary

Ajánlatunk: közösségi és személyes edzések Részletek...
Toggle Bar