Tervezett közös versenyek 2021

  1. március: terepfutás (Futapest)
  2. SUPerior kupa
  3. április: terepfutás (Futapest, Börzsöny, ...), túra
toth viktor spartan 480

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

Az uszodavíz megfelelő körülmények között mindössze 30 másodperc alatt inaktiválhatja a Covid-19 vírust – jelentették a londoni Imperial College virológusai.

2020 végén a brit State Of Swimming közzétette a „Az uszoda biztonsága - COVID-19 az úszómedencében" tanulmányt, amelyben Vincenzo Romano Spica, a római „Foro Italico” egyetem higiénés professzora ugyanazon következtetésekre jut a medence vizének biztonságát illetően, mint a londoni Imperial College jelenlegi alaposabb és átfogóbb vizsgálata.

Az eredmények - melyeket még nem publikáltak szakértők által elismert, tudományos folyóiratban - arra utalnak, hogy a Covid-19 továbbadásának kockázata az uszodavízben nagyon alacsony.

A tanulmányt a Swim England, a Water Babies és a Királyi Életmentő Társaság (Royal Life Saving Society UK) megbízásából végezték.

Az úszómedence vizének vizsgálatát a Londoni Imperial College professzora, a légzőszervi vírusok szakértője, Wendy Barclay professzor végezte – Dr. Jonathan Brown és Maya Moshe kutatók segítségével.

A cikk folytatódik a hirdetés után...

A kutatás a medence vizének hatását vizsgálta a Covid-19 – SARS-CoV-2 –t okozó vírusra. Felmérték a vírus inaktívvá válásához szükséges idő és érintkezés mértékét különböző klór és pH koncentrációval. A Swim England jelentése szerint:

"A kutatás megállapította, hogy ha a vízben 1,5mg/liter szabad klór található, és a pH értéke 7-7,2 között van, akkor ezek 30 másodperc alatt kevesebb, mint egy ezredére csökkentették a vírus fertőző képességét. A különféle klór és pH tartományok további vizsgálata megerősítette, hogy az uszodavíz klórszintje alacsonyabb pH szint mellett még hatékonyabb, ami összhangban van a jelenlegi uszoda üzemeltetésre vonatkozó útmutatásokkal."

Wendy Barclay professzor elmondta:

"Ezeket a kísérleteket laborjainkban végeztük Londonban. A teljesen izolált körülmények között képesek vagyunk nagy pontossággal megmérni a vírus fertőzőképességét."

A kutatási eredményekről még így beszélt:

"Ezek a mérések, illetve a tény, hogy kevés esélye van a vírusnak egy fertőzött személyből a vízbe való átlépésre azt jelzi, hogy elhanyagolható annak az esélye, hogy a Covid-19-et az uszoda vizéből szedje össze valaki."

Fontos tanácsok az úszáshoz és az uszoda használatához:

  • mivel a SARS-CoV-2 vírus a nyálkahártyán át könnyebben terjed, ezért  az úszószemüveget érdemes figyelmesebben tisztítani, fertőtleníteni és semmiképpen nem cserélgetni a társainkkal
  • a lábbóját se használjuk közösen, mert a kidörzsölt bőr is nagyobb valószínűséggel viszi át a fertőzést (bár a tanulmány alapján itt a vírusnak nagyon kicsi az esélye a túlélésre)
  • törölközőnket, személyes holmijainkat tartsuk zsákban, táskában vagy más tároló eszközben, főleg a törölközőt (nem javasolt a hagyományos "ledobom a padra" módszer)
  • a triatlonisták különösen figyeljenek arra, hogy az úszás után közvetlenül a kerékpározás - ha kis mértékben is - megnövekedett kockázatot jelent

 Forrás: swimming.org | stateofswimming.com

Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
Regisztrálás  \/ 
x

vagy
 Use Facebook account  Use Google account

Azonnali értesítés az új tartalmakról, a Google feed szolgáltatással. Csak a mail címedet kell megadnod, majd mehetsz edzeni, és utána olvashatod ami az oldalon megjelenik!

Email:

Delivered by FeedBurner


Itt találod a kapcsolatot, ha kérdésed van!

TEREPSPORT RSS

Hírlevél - naprakészen

A hírlevél feliratkozással gyorsabban és naprakészebben kapsz tájékoztatást az eseményekről, hírekről, újdonságokról. Köszönjük!

Sportágak

XTERRA Tereptriatlon, terepduatlon


Spartan Race Akadályfutás, kalandtúra


Terepfutás Rövidtől az ultráig


Ironman Triatlon, duatlon, multisportok


Álatlános erőnléti edzések Erősítés, állóképesség, fittség


Országúti edzések Futás,kerékpár

Ajánlott tartalom

SMR henger tippek, tanácsok
2020.márc..23 06:38 SMR henger tippek, tanácsok

A modern edzésmódszerek egyik legjobb kiegészítője az SMR, amit szinte mindig, mindenhol lehet alkalmazni. Az SMR jelentése, Self Myofascial Rel [ ... ]

Edzés, mozgás, sport, verseny...Részletek
Nedjalkov Balázs a Sztara Plan...
2019.jún..08 18:42 Nedjalkov Balázs, Sztara Planina 2019

A szerbiai Sztara Planina terepultrán nagyszerű magyar eredmény született - Nedjalkov Balázs jött, látott és győzött! Utána szerencsére ig [ ... ]

Hirek, érdekességekRészletek
Hátizsák és felszerelés összeá...
2021.aug..18 07:28 Túra felszerelések és használatuk

A túrázás, erdőjárás nagyon sokféleképpen veszi igénybe az embert és a felszerelést. Szeretnék segítséget adni ahhoz, hogy milyen típus [ ... ]

Felszerelés tesztek, tapasztal...Részletek
Elite Challenge 2021 - 120 óra...
2021.szept..09 14:48 Elite Challenge 2021

Elite Challenge - leginkább kemény és kegyetlen katonai kiképzésnek látszik egy külső szemlélő számára. Ez részben igaz is. Hogy miért t [ ... ]

Blog, naplóRészletek

Naptár: edzések

Pass Events
Ajánlatunk: közösségi és személyes edzések Részletek...
Toggle Bar

Tervezett saját versenyek 2021

  1. január: Futapest futamok
  2. február: Futapest futamok
  3. ...tavasz-nyár: OCR, tereptriatlon, XTERRA, terepfutás...

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)