Tervezett közös versenyek 2021

  1. március: terepfutás (Futapest)
  2. SUPerior kupa
  3. április: terepfutás (Futapest, Börzsöny, ...), túra
toth viktor spartan 480

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

SMR henger tippek, tanácsok

A modern edzésmódszerek egyik legjobb kiegészítője az SMR, amit szinte mindig, mindenhol lehet alkalmazni. Az SMR jelentése, Self Myofascial Release, egy olyan módszer és eszköz, amivel önmagunk tudjuk fellazítani izmainkat és az azt beborító kötőszövetet. Az SMR alkalmazásához többféle eszközt lehet használni, különböző felületű hengereket, labdákat, golyókat, de akár egy teniszlabda is megfelelhet egyes izomcsoportokhoz.

 Többféle eszköz kapható, a keményebb, nagyobb mintázatúak a mélyebb szövetekre is hatással vannak, míg a sima felületűek inkább a felső rétegekre hatnak.

Alap esetben a kemény, simát javaslom, mert azt sokkal több alkalommal lehet és jó használni (gyakorlatilag bármikor), az erőteljesebb mintázatúak nagyobb fájdalommal járhatnak, nehezebb is a gyakorlás velük, így használatuk korlátozott. Ideális esetben mindkettőből (kemény sima, kemény mintás) van 1-1 (de idővel akár több típussal is lehet bővíteni a készletet), hogy a megfelelőt lehessen használni.

A SMR használatával az izmokat körülvevő hártya, az izompólya (fascia) ellazul, így az izom képes visszanyerni normális tónusát, gyorsabban "bevethető" állapotba kerül. A sérült izmokban keletkezett letapadások és behegesedett szövetek fellazulnak, ezáltal lebonthatóvá válnak, hiszen az SMR serkenti a keringést és ezzel segíti a salakanyagok elszállítását is. A lebontott salakanyagoktól így hamarabb megszabadul a szervezet.

Egészséges emberek túl nagy kárt nem tudnak okozni magukban a hengerrel, viszon a következő esetekben kifejezetten tiltott a henger használata:

  • Gyulladásban lévő szövetek esetén
  • Szteroid kezelés alkalmával
  • Traumás sérülésre utaló jelek esetén (bőrpír, duzzanat, deformitás, akut fájdalom)
  • Csontritkulás esetében
  • Bármilyen ízületi gyulladás esetében
  • Fibromyalgia
  • Kezeletlen magas vérnyomás esetén
  • Vérhigítók szedésénél, komolyabb visszérprobléma esetén

Nem javasolt, de különleges figyelemmel és óvatosággal végezhető az SMR hengerezés

  • Cukorbetegség esetén
  • Terhesség esetén

A cikk folytatódik a hirdetés után...

Az SMR hatásai:

  • Izomegyensúly javítása - ha a sok izomfeszülés miatt letapadnak az izmok, korlátozva ezzel a szabad mozgásukat
  • Mozgások terjedelmének növelése
  • Izom relaxáció, ellazulás
  • Csökken az izomfájdalom
  • Növeli a szövetek regenerálódási hatékonyságát
  • Csökkenti a fájdalmas izomcsomók kialakulását, megrögzülését
  • Javítja az edzéshatékonyságot - növeli az erőkifejtést és a rugalmasságot, mivel csökkenti az izmok fokozott tónusát

 

Az SMR hengerezés nem helyettesíti a NYÚJTÁST, csak kiegészíti!

Tippek, tanácsok az SMR gyakorlatokhoz

  • türelem, inkább lassan, mint gyorsan.
  • az izmokat mindig lehet kezelni az SMR módszerrel, a test többi részét (csomtok, lágy részek, ízületek) nem (vagy csak szakember felügyeletével).
  • az SMR gyakorlatokat nem szabad a fájdalomküszöbig sem elvinni - kicsit lehet kellemetlen, nyomhat, húzhat, de nem fájhat (főle nem szúró, nyilaló, hirtelen fájdalommal). Mindenkinek más a fájdalomtűrőképessége, de ha fájni kez, akkor abba kell hagyni, vagy a nyomóerőt csökkentve enyhíteni a fájdalmat, de egy kis szünet után folytatva is lehet jobb a helyzet.
  • lehet sportolás előtt és után is használni
  • sportolás előtt könnyebb (kisebb terhelésű), gyorsabb bemelegítő jellegű gyakorlatokat érdemes végezni
  • sportolás után nehezebb (erősebb terhelésű), lassabb, masszírozó gyakorlatokat érdemes végezni

Egy alapos és részletes tanulmány az SMR és a nyújtás összehasonlításáról, hogyan lehet a két módszert a legjobban összehangolni.

További tanácsok: Edzéstervek, edzéstanácsok

 

Programjainkat folyamatosan nyomon követheted a naptárunkban!

Kérlek személyesen keress fel a Kérdések, válaszok gomb megnyomásával!

Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
Regisztrálás  \/ 
x

vagy
 Use Facebook account  Use Google account

Azonnali értesítés az új tartalmakról, a Google feed szolgáltatással. Csak a mail címedet kell megadnod, majd mehetsz edzeni, és utána olvashatod ami az oldalon megjelenik!

Email:

Delivered by FeedBurner


Itt találod a kapcsolatot, ha kérdésed van!

TEREPSPORT RSS

Hírlevél - naprakészen

A hírlevél feliratkozással gyorsabban és naprakészebben kapsz tájékoztatást az eseményekről, hírekről, újdonságokról. Köszönjük!

Sportágak

XTERRA Tereptriatlon, terepduatlon


Spartan Race Akadályfutás, kalandtúra


Terepfutás Rövidtől az ultráig


Ironman Triatlon, duatlon, multisportok


Álatlános erőnléti edzések Erősítés, állóképesség, fittség


Országúti edzések Futás,kerékpár

Ajánlott tartalom

Berényi Ildikó az Eilat Desert...
2019.dec..17 11:49 Berényi Ildikó az Eliat Desert maratonon

Berényi Ildikóval szinte minden terepfutó eseményen lehet találkozni, legyen az rövid vagy hosszú, könnyű vagy nehéz. Idén egy különleges [ ... ]

Hirek, érdekességekRészletek
MARDINGTOP 65 taktikai, túra é...
2020.ápr..25 09:35 Mardingtop túra / taktikai hátizsák teszt 2020

Kiváló túrazsák, kifejezetten bozótjáráshoz, nehéz terephez. Kiemelkedően jó tervezés, a kisebb és nagyobb részletek minőségi kivitelez [ ... ]

Felszerelés tesztek, tapasztal...Részletek
Elite Challenge 2021 - 120 óra...
2021.szept..09 14:48 Elite Challenge 2021

Elite Challenge - leginkább kemény és kegyetlen katonai kiképzésnek látszik egy külső szemlélő számára. Ez részben igaz is. Hogy miért t [ ... ]

Blog, naplóRészletek
Cél a Spartathlon - Bogár Jáno...
2020.jún..28 14:28 Bogár János Spartathlon, ultrafutás

Személyesen 1992-ben találkoztam először Bogár Janival a Bécs-Budapest Ultramaratonon, aki már akkor legenda volt – számomra akkoriban a m [ ... ]

Hirek, érdekességekRészletek

Naptár: edzések

Pass Events
Ajánlatunk: közösségi és személyes edzések Részletek...
Toggle Bar

Tervezett saját versenyek 2021

  1. január: Futapest futamok
  2. február: Futapest futamok
  3. ...tavasz-nyár: OCR, tereptriatlon, XTERRA, terepfutás...

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)