Tervezett közös versenyek 2018

  1. szeptember 15: Brutál Atom OCR középtávú OB
  2. szeptember 16: HEROES akadályfutás
  3. szeptember 22: Extreme Trail OCR hosszútávú OB
  4. október 14: Spartan Sprint
  5. október 28: TEFUTSZ gála
toth viktor spartan 480

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

0
0
0
s2sdefault
Vegán sporttáplálkozás

Amikor nagybecsű barátaidnak és szeretteidnek először jelented be, hogy úgy döntöttél, vegán leszel, valamint a magyarázatokon is túlestetek, és minden kétséget kizáróan biztosak lehetnek benne, hogy mostantól hiába raknak eléd sajtos tésztát, vagy tojásrántottát, akkor úgy néznek rád, mint a halálba indulóra.

- De mit fogsz enni? Nem félsz, hogy megbetegszel? Nem félsz, hogy erőtlen leszel és teljesen lefogysz?

Nagyon kevés ember nem bizonytalanodik el ilyenkor. Ember legyen a talpán, aki megáll ekkora erővel szemben.

20 éve vegán sportolóként, rengeteg szakkönyv és saját tapasztalataim után bizton állíthatom, hogy vegánként könnyebben és eredményesebben lehet sportolni. Nyilván nagyon nem mindegy, hogy vegán vagy, vagy olyan vegetáriánus, aki sajtos tésztán és lekváros fehér kenyéren él.

A vegán sportoló olyan tudatos ember, aki előnyt kovácsol abból, ami látszólag hátrány. Látszólag kevesebb ételből választhat, amikor eldönti, mit egyen, de a valóság az, hogy az átlag ember táplálkozása megáll a hús, krumpli, rizses hús, a sajtos-sonkás szendvics, kakaó, kávé és szénsavas, cukros üdítők szintjén.

A cikk folytatódik a hirdetés után...

Az átlag ember annyira kevés nyers gyümölcsöt és zöldséget eszik, hogy kb kettő-öt kiló felesleges bélsár halmozódik fel a béltraktusában, ami folyamatos visszamérgeződést okoz. Ez fáradékonysághoz és allergiás tünetekhez vezet. Valójában, amikor vegán leszel, elkezded tudatosítani a világban körülötted fellelhető elképesztően finom, és sokoldalúan felhasználható egészséges alapanyagokat, így sokkal több-féle ételt eszel, mint húsevőként valaha is ettél.

Igaz, hogy nem eszel húst, tojást, halat, tejet, sajtot, joghurtot, vajat stb, de felfedezed a világ számtalan eddig ismeretlen táplálékát, a hüvelyeseket, melyeknek porhanyós húsa mérhetetlenül finomabb, mint bármelyik hús. Felfedezel eddig ismeretlen zöldségeket és rájössz, hogy a zöldségek és a gyümölcsök legnagyobb része nyersen is fogyasztható, és ha így teszel, annyi rost jut a szervezetedbe, hogy a feleslegesen felhalmozódott méreganyagok pár hónap alatt kiürülnek a belekből, az allergia csökken vagy elmúlik, a betegségek legnagyobb része – melyek még nem degeneratív elváltozások – pár hónap alatt eltűnnek vagy javulnak. A súlyosabb betegségek esetenként években mérhetőek. De az előidézésükhöz is évekre volt szükség.

Ismerőseink ilyenkor maguk mögé sorakoztatják a társadalom és az orvostudomány jeles képviselőit, akik a médiából zengik a hús himnuszát, mely nélkül az ember képtelen élni. Figyelmen kívül hagyva azokat a vegán népeket Földünk különböző pontjain, ahol az átlag életkor megüti a száz évet, és ahol a hetven éves fiatal férfiak 24 órás futball mérkőzéseken mérik össze erejüket a fiatal negyvenévesekkel. Aztán hazafutnak a mintegy húsz-negyven kilométerre lévő otthonukba hetven éves asszonykájukhoz, aki épp megszülni készül nyolcadik gyermeküket.

A mi társadalmunkban, mely nélkülözhetetlennek tartja az élethez a húst, a sajtot, meg a tejet, sőt, a tejet tartja az élet erő és egészség forrásának, ez olyan, mintha valami science fiction-ről regélnénk. Pedig az említett történet is ezen a bolygón játszódik.

olajos magvak 800x450

A vegán sportolók sok esetben kevesebbet esznek, mint húsevő társaik, mert a kevesebb ételben is több tápanyag és vitamin van. Ezzel kisebb terhet mérnek a szervezetükre, az emésztés rövidebb ideig tart, kevesebb energiát igényel, és több marad a sportteljesítmények növeléséére. Lecsökken az alvással vagy pihenéssel töltött órák száma. A végén azt sem tudod, hova paterold el azt a rengeteg energiát, ami felszabadult benned.

A vegán sportoló megtanulja, hogy a testének melyik időszakban, mire van szüksége. Tudja, mely ételek melegítenek, melyek hűtenek, (ez alatt nem a hűtött üdítőt vagy a fagyit értjük) melyek dúskálnak vitaminban, melyek adnak rengeteg fehérjét vagy cukrot. Melyik gyümölcs számukra a legalkalmasabb a hosszú és melyik a rövid edzésekhez? A lehetőségek száma végtelen. Az ízek felfokozódnak, nincs szükség annyi sóra, annyi ízfokozóra, mert az ízlelőbimbók újra működésbe lépnek.

A cikk folytatódik a hirdetés után...

A só csökkentése jótékonyan hat az ízületekre, megszűnik a recsegés, ropogás, a fájdalmas mozgás, javul a szívműködés. Természetesen ez sem működik automatikusan. Aki arra számít, hogy sportolóként rutinszerű étkezést folytathat, mint vegán, az csalódni fog. Nem működik automatikusan, össze kell hangolni a táplálkozást és az edzést. A speciális edzési szakaszok, speciális étkezéseket igényelnek. Nem mindegy mit eszel pihenő időszakban és nem mindegy mit eszel verseny előtt. De mint minden, ez is tanulható, kitapasztalható és tervezhető. A befektetett energia nagy előnye, hogy életed minden területén észre veszed, hogy szükség van arra, hogy a változást az étrend változása kísérje.

Az életben óhatatlanul fellépő válságok, krízisek, nehezebb időszakok és a könnyebb, örömtelibb időszakok változása is arra szólít, hogy figyelj rá, mit eszel. Észre veszed, hogy az étel minősége a lelki állapotodat is befolyásolja. Könnyebben átvészeled a nehéz helyzeteket, kevésbé leszel ideges és könnyebben gyógyulsz a téli vagy tavaszi náthákból.

Megtanulod hogy mikor mire van igénye a testednek. Amikor mindez megtörténik, már hiába mondják jó szándékú ismerőseik két kórházi kezelés között, hogy életellenes, amit teszel, mert a tények már mást mutatnak. Az egészséged virul, a teljesítményed növekszik, a lelked felszabadul.

Mi okod lenne azon tépelődni, vajon nem nekik van e igazuk?

 

Programjainkat folyamatosan nyomon követheted a naptárunkban!

Kérlek személyesen keress fel a Kérdések, válaszok gomb megnyomásával!

 

0
0
0
s2sdefault
Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
Regisztrálás  \/ 
x

vagy
 Use Facebook account  Use Google account

Itt találod a kapcsolatot, ha kérdésed van!

TEREPSPORT RSS

Hírlevél - naprakészen

A hírlevél feliratkozással gyorsabban és naprakészebben kapsz tájékoztatást az eseményekről, hírekről, újdonságokról. Köszönjük!

Sportágak

XTERRA Tereptriatlon, terepduatlon


Spartan Race Akadályfutás, kalandtúra


Terepfutás Rövidtől az ultráig


Ironman Triatlon, duatlon, multisportok


Álatlános erőnléti edzések Erősítés, állóképesség, fittség


Országúti edzések Futás,kerékpár

Ajánlott tartalom

Soha nem késő odafigyelni – kö...
2018.aug..18 13:19

Napi életünk fontos része a táplálkozás. Sokan szeretik, sokan szenvednek tőle, de akadnak, akik semeennyire nem törődnek vele. Van néhány  [ ... ]

Életmód, táplálkozásRészletek
Edzőtábor 2017, Finale Ligure,...
2017.febr..07 10:17 Edzőtábor Finale 2017

Exkluzív felkészítő edzőtábor terepfutás, tereptriatlom, MTB, Ironman, féltávú triatlon valamint akadályfutás (Spartan, Running Warriors)  [ ... ]

HivatalosRészletek
Terepfutás a Szénás Körön - Va...
2018.szept..16 08:13 Varga Eszter "Vegan Warriors"

A Szénás Kör interjú sorozatunk első futója Varga Eszter, aki elsőre a Kis Kört teljestítette. Az interjú személyes kapcsolattal kezdődöt [ ... ]

Hirek, érdekességekRészletek
Hogyan lesz a mozgásszegény él...
2018.okt..12 15:40 Vígh Levente a Szénás Körön

Vigh Leventével közös a szakmai hátterünk, hiszen mindketten informatikusok vagyunk. Igaz, én már edzőként kerültem vele kapcsolatba, amikor [ ... ]

Hirek, érdekességekRészletek

Naptár: edzések

10 - 10 Dec

OCR erősítő, fejlesztő edzés - TEREM 2018 12 10 - 17:00 - 2018 12 10 - 18:00 4-es terem, Pilisszentiván, Hungary

Ajánlatunk: közösségi és személyes edzések Részletek...
Toggle Bar

Tervezett versenyeim 2018

  1. szeptember 15: Brutál Atom OCR középtávú OB
  2. szeptember 16: HEROES akadályfutás
  3. szeptember 22: Extreme Trail OCR hosszútávú OB
  4. október 14: Spartan Sprint
  5. október 28: TEFUTSZ gála
  6. november 24: Sasfészek Vertical
  7. december 8: Futapest Mogyoród

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)