Tervezett közös versenyek 2019-2020

  1. november 2-3: kalandtúra
  2. november 9: Várgesztes, Futapest Cross
  3. december 8: Mogyoród, Futapest Cross
  4. december 29: Csömör, Futapest Cross
toth viktor spartan 480

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

0
0
0
s2sdefault
Kerékpár beállítások

Kerékpározás közben és után sajnos gyakran találkozhatunk olyan fájdalmakkal, amelyeket legtöbb esetben egészen apró beállítással is orvosolhatunk. Ezek hiányában hosszú távon akár komoly szervi és testi elváltozásokat, hosszan gyógyuló sérüléseket is szerezhetünk. Vegyük sorra a legfontosabbakat, amelyeket pár mozdulattal megjavíthatunk!

(a javasolt módszerek nem mindig és nem mindenkinek nyújtanak megoldást, ha a fájdalmak fennállnak, akkor forduljunk további szakmai tanácsadásért szakemberhez, orvoshoz)

toth viktor bikeA kerékpáron a leggyakrabban a kormány és a nyereg beállítása hozhat drasztikus javulást. Ezek mellett problémát okozhat a hajtókar hossza, a hajtókar széllessége, a pedál-cipő (főleg patent pedél esetén) kapcsolat beállítása.

Ezek a beállítások még a hétköznapi kerékpározás közben is fontosak, de azoknak, akik több órát töltenek nyeregben, akár kerékpár versenyzőként, triatlonistaként, 

A cikk folytatódik a hirdetés után...

1. Térd fájdalom a térd első részében, elsősorban a térdkalács alatt.

Ok: általában a rossz csípő magasságból adódó helytelen és nem megfelelően pozicionált pedálozás miatt alakul ki.

Javaslat: a nyereg magasabbra állítása (a helyes nyeregmagasság beállításának szabálya) illetve a nyereg hátrébb pozicionálása. A nyeregmagasság az elsődleges, a pozíció a másodlagos.

2. Térd fájdalom a térd hátsó részében, a hajlatban.

Ok: Túlságosan nyújtott pozicióban történő pedálozás.

Javaslat: a nyereg alacsonyabbra állítása (a helyes nyeregmagasság beállításának szabálya) illetve a nyereg előrébb pozicionálása. A nyeregmagasság az elsődleges, a pozíció a másodlagos.

3. Térd fájdalom a térd külső oldalán.

Ok: A pedálozáskor a láb külső része nagyobb terhelést, feszültséget kap, folyamatosan húzódik, feszül.

Javaslat: a talp távolodik a hajtókartól a pedálon (patent pedál esetén a stopli közeledik a cipő belső része felé). Érdemes ellenőrizni a cipőt is, gyakran az elkopott, félretaposott talp is okozhatja a problémát. Problámát okozhat a hajtókarok egymától való távolsága is.

4. Térd fájdalom a térd belső oldalán.

Ok: A pedálozáskor a láb belső része nagyobb terhelést, feszültséget kap, folyamatosan húzódik, feszül.

Javaslat: a talp közeledik a hajtókarhoz a pedálon (patent pedál esetén a stopli közeledik a cipő külső része felé). Érdemes ellenőrizni a cipőt is, gyakran az elkopott, félretaposott talp is okozhatja a problémát. Problámát okozhat a hajtókarok egymától való távolsága is.

5. Fájdalom a talpon, a lábboltozatban, akár gyaloglás, futás közben is.

Ok: A pedálozás terhelését túlságosan nagymértékben viseli a lábboltozat, a talppárna és a talp első csontjai helyett. 

Javaslat: talp a pedálon hátrébb (patent pedál estén a stopli közledik a cipő orra felé). Hosszabb távon ez komoly, lassan gyógyuló sérüléshez vezethet.

6. Achilles 

Ok: A pedálozás terhelését túlságosan nagymértékben viselik a lábujjak, a talppárna és a talp első csontjai helyett. 

Javaslat: talp a pedálon előrébb (patent pedál estén a stopli távolodik a cipő orrától).

7. Fájdalom az ülepen, elsősorban első és középső részen.

Ok: A törzs túlságosan éles szögben hajlik és szinte lenyomja a medencét, az ágyékot. Férfiaknál az alsó test vérelégtelensége sok kellemetlen pillanatot okozhat!

Javaslat: a nyereg csúcsának lejjebb állítása (általában ilyenkor nem vízszintesen áll, hanem felfelé, ezt kell szintbe hozni), illetve a kormány magasságának növelése / kormány hosszának csökkentése.

PROBLÉMA
Fájdalom helye
Térd első fele
havonta
Térd hátsó fele
Térd külső oldala
Térd belső oldala
Lábboltozat
Achilles
Ülep (elöl és középen)
JAVÍTÁS
Változtatási javaslat
Nyereg feljebb és hátrébb
havonta
Nyereg lejjebb és előrébb
Talp a pedálon kijjebb / hajtókartól távolabb
Talp a pedálon beljebb / hajtókarhoz közelebb
Talp a pedálon hátrébb
Talp a pedálon előrébb
Kormány feljebb és/vagy a nyereg orra lejjebb
 

Nyeregmagasság beállításának házi szabálya

(akárhol elvégezhető, 99%-ban helyes eredményt ad, de profi beállításhoz mégszükség van további finomításra)

  • a kerékpározáshoz használt cipőt vegyük fel a beállításhoz (nem mindegy a talp és a stopli magasság sem, ezeket is figyelmbe kell venni)
  • üljünk a nyeregbe (vagy falhoz támaszkodva vagy valaki segítségét kérve, hogy a kerékpár stabilan álljon)
  • sarkunkat tegyük a pedálra
  • tekerjük addig a pedált, hogy a legtávolabbi pozicióba kerüljön a combcsont forgáspontjától (ez kb. az "5 óra" pozíció)
  • amikor ebben a helyzetben nyújtott a láb, akkor helyes a nyeregmagasság
  • a csípő ne mozogjon a nyeregben, maradjon stabil, szimmetrikus

 

Ebben az angol videóban részletesen láthatjuk a fentieket. 

Programjainkat folyamatosan nyomon követheted a naptárunkban!

Kérlek személyesen keress fel a Kérdések, válaszok gomb megnyomásával!

 

0
0
0
s2sdefault
Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
Regisztrálás  \/ 
x

vagy
 Use Facebook account  Use Google account

Azonnali értesítés az új tartalmakról, a Google feed szolgáltatással. Csak a mail címedet kell megadnod, majd mehetsz edzeni, és utána olvashatod ami az oldalon megjelenik!

Email:

Delivered by FeedBurner


Itt találod a kapcsolatot, ha kérdésed van!

TEREPSPORT RSS

Hírlevél - naprakészen

A hírlevél feliratkozással gyorsabban és naprakészebben kapsz tájékoztatást az eseményekről, hírekről, újdonságokról. Köszönjük!

Sportágak

XTERRA Tereptriatlon, terepduatlon


Spartan Race Akadályfutás, kalandtúra


Terepfutás Rövidtől az ultráig


Ironman Triatlon, duatlon, multisportok


Álatlános erőnléti edzések Erősítés, állóképesség, fittség


Országúti edzések Futás,kerékpár

Ajánlott tartalom

Vegán sporttáplálkozás - gondo...
2018.dec..04 20:17 Vegán sporttáplálkozás

Amikor nagybecsű barátaidnak és szeretteidnek először jelented be, hogy úgy döntöttél, vegán leszel, valamint a magyarázatokon is túlestet [ ... ]

Életmód, táplálkozásRészletek
Hogyan lesz a mozgásszegény él...
2018.okt..12 15:40 Vígh Levente a Szénás Körön

Vigh Leventével közös a szakmai hátterünk, hiszen mindketten informatikusok vagyunk. Igaz, én már edzőként kerültem vele kapcsolatba, amikor [ ... ]

Hirek, érdekességekRészletek
Vegán energiaszelet - Napfénye...
2019.márc..12 18:52 Napfényes Energiaszelet

Az állóképességi sportokban nagy szerepet játszanak azok az energiaszeletek, amelyek kis helyen, nagy energiát sűrítenek, az emészthetőség [ ... ]

Életmód, táplálkozásRészletek
Salomon Sense Ride terepfutó c...
2017.dec..02 14:57 Salomon Sense Ride terepfutó cipő

Az elején leszögezem, hogy elfogult vagyok a Salomon Sense Ride terepfutó cipővel! A futással közel 40 éve vagyok kapcsolatban, igaz eleinte cs [ ... ]

Felszerelés tesztek, tapasztal...Részletek

Naptár: edzések

19 - 19 Nov

Akadályfutó edzés - alap (ingyenes bevezető) 2019 11 19 - 16:00 - 2019 11 19 - 17:00 Multisport Bázis, Budapest, Hungary

19 - 19 Nov

Akadályfutó edzés - haladó (ingyenes bevezető) 2019 11 19 - 17:30 - 2019 11 19 - 18:45 Multisport Bázis, Budapest, Hungary

08 - 08 Dec

1. Multisport Bázis nyílt horizontális függeszkedő bajnokság 2019 12 08 - 10:00 - 2019 12 08 - 12:30 Multisport Bázis, Budapest, Hungary

08 - 08 Dec

Erdőtakarítás 2019 12 08 - 13:00 - 2019 12 08 - 16:00 Multisport Bázis, Budapest, Hungary

Ajánlatunk: közösségi és személyes edzések Részletek...
Toggle Bar

Tervezett saját versenyek 2019-2020

  1. november 2-3: kalandtúra
  2. december 29: Csömör, Futapest Cross
  3. március 14: Pilis Vertikál
  4. április: XTERRA Croatia
  5. június: OCR EB
  6. szeptember: ITU Multisport VB

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)