Tervezett közös versenyek 2020

  1. november: túra, kalandtúra
  2. december: terepfutás, túra

Tervezett közös versenyek 2021

  1. január: terepfutás (Futapest)
  2. február: terepfutás (Futapest), túra
toth viktor spartan 480

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

Kerékpár beállítások

Kerékpározás közben és után sajnos gyakran találkozhatunk olyan fájdalmakkal, amelyeket legtöbb esetben egészen apró beállítással is orvosolhatunk. Ezek hiányában hosszú távon akár komoly szervi és testi elváltozásokat, hosszan gyógyuló sérüléseket is szerezhetünk. Vegyük sorra a legfontosabbakat, amelyeket pár mozdulattal megjavíthatunk!

(a javasolt módszerek nem mindig és nem mindenkinek nyújtanak megoldást, ha a fájdalmak fennállnak, akkor forduljunk további szakmai tanácsadásért szakemberhez, orvoshoz)

toth viktor bikeA kerékpáron a leggyakrabban a kormány és a nyereg beállítása hozhat drasztikus javulást. Ezek mellett problémát okozhat a hajtókar hossza, a hajtókar széllessége, a pedál-cipő (főleg patent pedél esetén) kapcsolat beállítása.

Ezek a beállítások még a hétköznapi kerékpározás közben is fontosak, de azoknak, akik több órát töltenek nyeregben, akár kerékpár versenyzőként, triatlonistaként, 

A cikk folytatódik a hirdetés után...

1. Térd fájdalom a térd első részében, elsősorban a térdkalács alatt.

Ok: általában a rossz csípő magasságból adódó helytelen és nem megfelelően pozicionált pedálozás miatt alakul ki.

Javaslat: a nyereg magasabbra állítása (a helyes nyeregmagasság beállításának szabálya) illetve a nyereg hátrébb pozicionálása. A nyeregmagasság az elsődleges, a pozíció a másodlagos.

2. Térd fájdalom a térd hátsó részében, a hajlatban.

Ok: Túlságosan nyújtott pozicióban történő pedálozás.

Javaslat: a nyereg alacsonyabbra állítása (a helyes nyeregmagasság beállításának szabálya) illetve a nyereg előrébb pozicionálása. A nyeregmagasság az elsődleges, a pozíció a másodlagos.

3. Térd fájdalom a térd külső oldalán.

Ok: A pedálozáskor a láb külső része nagyobb terhelést, feszültséget kap, folyamatosan húzódik, feszül.

Javaslat: a talp távolodik a hajtókartól a pedálon (patent pedál esetén a stopli közeledik a cipő belső része felé). Érdemes ellenőrizni a cipőt is, gyakran az elkopott, félretaposott talp is okozhatja a problémát. Problámát okozhat a hajtókarok egymától való távolsága is.

4. Térd fájdalom a térd belső oldalán.

Ok: A pedálozáskor a láb belső része nagyobb terhelést, feszültséget kap, folyamatosan húzódik, feszül.

Javaslat: a talp közeledik a hajtókarhoz a pedálon (patent pedál esetén a stopli közeledik a cipő külső része felé). Érdemes ellenőrizni a cipőt is, gyakran az elkopott, félretaposott talp is okozhatja a problémát. Problámát okozhat a hajtókarok egymától való távolsága is.

5. Fájdalom a talpon, a lábboltozatban, akár gyaloglás, futás közben is.

Ok: A pedálozás terhelését túlságosan nagymértékben viseli a lábboltozat, a talppárna és a talp első csontjai helyett. 

Javaslat: talp a pedálon hátrébb (patent pedál estén a stopli közledik a cipő orra felé). Hosszabb távon ez komoly, lassan gyógyuló sérüléshez vezethet.

6. Achilles 

Ok: A pedálozás terhelését túlságosan nagymértékben viselik a lábujjak, a talppárna és a talp első csontjai helyett. 

Javaslat: talp a pedálon előrébb (patent pedál estén a stopli távolodik a cipő orrától).

7. Fájdalom az ülepen, elsősorban első és középső részen.

Ok: A törzs túlságosan éles szögben hajlik és szinte lenyomja a medencét, az ágyékot. Férfiaknál az alsó test vérelégtelensége sok kellemetlen pillanatot okozhat!

Javaslat: a nyereg csúcsának lejjebb állítása (általában ilyenkor nem vízszintesen áll, hanem felfelé, ezt kell szintbe hozni), illetve a kormány magasságának növelése / kormány hosszának csökkentése.

PROBLÉMA
Fájdalom helye
Térd első fele
havonta
Térd hátsó fele
Térd külső oldala
Térd belső oldala
Lábboltozat
Achilles
Ülep (elöl és középen)
JAVÍTÁS
Változtatási javaslat
Nyereg feljebb és hátrébb
havonta
Nyereg lejjebb és előrébb
Talp a pedálon kijjebb / hajtókartól távolabb
Talp a pedálon beljebb / hajtókarhoz közelebb
Talp a pedálon hátrébb
Talp a pedálon előrébb
Kormány feljebb és/vagy a nyereg orra lejjebb
 

Nyeregmagasság beállításának házi szabálya

(akárhol elvégezhető, 99%-ban helyes eredményt ad, de profi beállításhoz mégszükség van további finomításra)

  • a kerékpározáshoz használt cipőt vegyük fel a beállításhoz (nem mindegy a talp és a stopli magasság sem, ezeket is figyelmbe kell venni)
  • üljünk a nyeregbe (vagy falhoz támaszkodva vagy valaki segítségét kérve, hogy a kerékpár stabilan álljon)
  • sarkunkat tegyük a pedálra
  • tekerjük addig a pedált, hogy a legtávolabbi pozicióba kerüljön a combcsont forgáspontjától (ez kb. az "5 óra" pozíció)
  • amikor ebben a helyzetben nyújtott a láb, akkor helyes a nyeregmagasság
  • a csípő ne mozogjon a nyeregben, maradjon stabil, szimmetrikus

 

Ebben az angol videóban részletesen láthatjuk a fentieket. 

Programjainkat folyamatosan nyomon követheted a naptárunkban!

Kérlek személyesen keress fel a Kérdések, válaszok gomb megnyomásával!

 

Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
Regisztrálás  \/ 
x

vagy
 Use Facebook account  Use Google account

Azonnali értesítés az új tartalmakról, a Google feed szolgáltatással. Csak a mail címedet kell megadnod, majd mehetsz edzeni, és utána olvashatod ami az oldalon megjelenik!

Email:

Delivered by FeedBurner


Itt találod a kapcsolatot, ha kérdésed van!

TEREPSPORT RSS

Hírlevél - naprakészen

A hírlevél feliratkozással gyorsabban és naprakészebben kapsz tájékoztatást az eseményekről, hírekről, újdonságokról. Köszönjük!

Sportágak

XTERRA Tereptriatlon, terepduatlon


Spartan Race Akadályfutás, kalandtúra


Terepfutás Rövidtől az ultráig


Ironman Triatlon, duatlon, multisportok


Álatlános erőnléti edzések Erősítés, állóképesség, fittség


Országúti edzések Futás,kerékpár

Ajánlott tartalom

James De Lara, az UNAA vezetőj...
2019.febr..26 14:22 James De Lara, UNAA

(UNAA – Ultimate Ninja Association) Az akadálysport fantasztikus fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, szinte hétről hétre alakul  [ ... ]

Edzés, mozgás, sport, verseny...Részletek
Nyújtás, lazítás
2020.márc..23 06:38 Nyújtás, lazítás

Nyújtás, lazítás - az edzés egyik kiemelkedően fontos része, az edzésmunka lezárása, felkészülés a edzésutáni tevékenységre, a követ [ ... ]

Edzés, mozgás, sport, verseny...Részletek
MARDINGTOP 65 taktikai, túra é...
2020.ápr..25 09:35 Mardingtop túra / taktikai hátizsák teszt 2020

Kiváló túrazsák, kifejezetten bozótjáráshoz, nehéz terephez. Kiemelkedően jó tervezés, a kisebb és nagyobb részletek minőségi kivitelez [ ... ]

Felszerelés tesztek, tapasztal...Részletek
Hátizsákolás edzések, feladato...
2020.nov..11 12:11 Hátizsákolás - "rucking", egy edzésmódszer új nézőpontból

A hátizsákolás alapjainak megismerése után részletesebben átnézzük, hogyan is érdemes edzeni. Milyen extra lehetőségeket rejt az edzésmun [ ... ]

Edzés, mozgás, sport, verseny...Részletek

Naptár: edzések

Ajánlatunk: közösségi és személyes edzések Részletek...
Toggle Bar

Tervezett saját versenyek 2021

  1. január: Futapest futamok
  2. február: Futapest futamok
  3. ...tavasz-nyár: OCR, tereptriatlon, XTERRA, terepfutás...

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)