Tervezett közös versenyek 2019-2020

  1. november 2-3: kalandtúra
  2. november 9: Várgesztes, Futapest Cross
  3. december 8: Mogyoród, Futapest Cross
  4. december 29: Csömör, Futapest Cross
toth viktor spartan 480

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

Kerékpár beállítások

Kerékpározás közben és után sajnos gyakran találkozhatunk olyan fájdalmakkal, amelyeket legtöbb esetben egészen apró beállítással is orvosolhatunk. Ezek hiányában hosszú távon akár komoly szervi és testi elváltozásokat, hosszan gyógyuló sérüléseket is szerezhetünk. Vegyük sorra a legfontosabbakat, amelyeket pár mozdulattal megjavíthatunk!

(a javasolt módszerek nem mindig és nem mindenkinek nyújtanak megoldást, ha a fájdalmak fennállnak, akkor forduljunk további szakmai tanácsadásért szakemberhez, orvoshoz)

toth viktor bikeA kerékpáron a leggyakrabban a kormány és a nyereg beállítása hozhat drasztikus javulást. Ezek mellett problémát okozhat a hajtókar hossza, a hajtókar széllessége, a pedál-cipő (főleg patent pedél esetén) kapcsolat beállítása.

Ezek a beállítások még a hétköznapi kerékpározás közben is fontosak, de azoknak, akik több órát töltenek nyeregben, akár kerékpár versenyzőként, triatlonistaként, 

A cikk folytatódik a hirdetés után...

1. Térd fájdalom a térd első részében, elsősorban a térdkalács alatt.

Ok: általában a rossz csípő magasságból adódó helytelen és nem megfelelően pozicionált pedálozás miatt alakul ki.

Javaslat: a nyereg magasabbra állítása (a helyes nyeregmagasság beállításának szabálya) illetve a nyereg hátrébb pozicionálása. A nyeregmagasság az elsődleges, a pozíció a másodlagos.

2. Térd fájdalom a térd hátsó részében, a hajlatban.

Ok: Túlságosan nyújtott pozicióban történő pedálozás.

Javaslat: a nyereg alacsonyabbra állítása (a helyes nyeregmagasság beállításának szabálya) illetve a nyereg előrébb pozicionálása. A nyeregmagasság az elsődleges, a pozíció a másodlagos.

3. Térd fájdalom a térd külső oldalán.

Ok: A pedálozáskor a láb külső része nagyobb terhelést, feszültséget kap, folyamatosan húzódik, feszül.

Javaslat: a talp távolodik a hajtókartól a pedálon (patent pedál esetén a stopli közeledik a cipő belső része felé). Érdemes ellenőrizni a cipőt is, gyakran az elkopott, félretaposott talp is okozhatja a problémát. Problámát okozhat a hajtókarok egymától való távolsága is.

4. Térd fájdalom a térd belső oldalán.

Ok: A pedálozáskor a láb belső része nagyobb terhelést, feszültséget kap, folyamatosan húzódik, feszül.

Javaslat: a talp közeledik a hajtókarhoz a pedálon (patent pedál esetén a stopli közeledik a cipő külső része felé). Érdemes ellenőrizni a cipőt is, gyakran az elkopott, félretaposott talp is okozhatja a problémát. Problámát okozhat a hajtókarok egymától való távolsága is.

5. Fájdalom a talpon, a lábboltozatban, akár gyaloglás, futás közben is.

Ok: A pedálozás terhelését túlságosan nagymértékben viseli a lábboltozat, a talppárna és a talp első csontjai helyett. 

Javaslat: talp a pedálon hátrébb (patent pedál estén a stopli közledik a cipő orra felé). Hosszabb távon ez komoly, lassan gyógyuló sérüléshez vezethet.

6. Achilles 

Ok: A pedálozás terhelését túlságosan nagymértékben viselik a lábujjak, a talppárna és a talp első csontjai helyett. 

Javaslat: talp a pedálon előrébb (patent pedál estén a stopli távolodik a cipő orrától).

7. Fájdalom az ülepen, elsősorban első és középső részen.

Ok: A törzs túlságosan éles szögben hajlik és szinte lenyomja a medencét, az ágyékot. Férfiaknál az alsó test vérelégtelensége sok kellemetlen pillanatot okozhat!

Javaslat: a nyereg csúcsának lejjebb állítása (általában ilyenkor nem vízszintesen áll, hanem felfelé, ezt kell szintbe hozni), illetve a kormány magasságának növelése / kormány hosszának csökkentése.

PROBLÉMA
Fájdalom helye
Térd első fele
havonta
Térd hátsó fele
Térd külső oldala
Térd belső oldala
Lábboltozat
Achilles
Ülep (elöl és középen)
JAVÍTÁS
Változtatási javaslat
Nyereg feljebb és hátrébb
havonta
Nyereg lejjebb és előrébb
Talp a pedálon kijjebb / hajtókartól távolabb
Talp a pedálon beljebb / hajtókarhoz közelebb
Talp a pedálon hátrébb
Talp a pedálon előrébb
Kormány feljebb és/vagy a nyereg orra lejjebb
 

Nyeregmagasság beállításának házi szabálya

(akárhol elvégezhető, 99%-ban helyes eredményt ad, de profi beállításhoz mégszükség van további finomításra)

  • a kerékpározáshoz használt cipőt vegyük fel a beállításhoz (nem mindegy a talp és a stopli magasság sem, ezeket is figyelmbe kell venni)
  • üljünk a nyeregbe (vagy falhoz támaszkodva vagy valaki segítségét kérve, hogy a kerékpár stabilan álljon)
  • sarkunkat tegyük a pedálra
  • tekerjük addig a pedált, hogy a legtávolabbi pozicióba kerüljön a combcsont forgáspontjától (ez kb. az "5 óra" pozíció)
  • amikor ebben a helyzetben nyújtott a láb, akkor helyes a nyeregmagasság
  • a csípő ne mozogjon a nyeregben, maradjon stabil, szimmetrikus

 

Ebben az angol videóban részletesen láthatjuk a fentieket. 

Programjainkat folyamatosan nyomon követheted a naptárunkban!

Kérlek személyesen keress fel a Kérdések, válaszok gomb megnyomásával!

 

Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
Regisztrálás  \/ 
x

vagy
 Use Facebook account  Use Google account

Azonnali értesítés az új tartalmakról, a Google feed szolgáltatással. Csak a mail címedet kell megadnod, majd mehetsz edzeni, és utána olvashatod ami az oldalon megjelenik!

Email:

Delivered by FeedBurner


Itt találod a kapcsolatot, ha kérdésed van!

TEREPSPORT RSS

Hírlevél - naprakészen

A hírlevél feliratkozással gyorsabban és naprakészebben kapsz tájékoztatást az eseményekről, hírekről, újdonságokról. Köszönjük!

Sportágak

XTERRA Tereptriatlon, terepduatlon


Spartan Race Akadályfutás, kalandtúra


Terepfutás Rövidtől az ultráig


Ironman Triatlon, duatlon, multisportok


Álatlános erőnléti edzések Erősítés, állóképesség, fittség


Országúti edzések Futás,kerékpár

Ajánlott tartalom

A sportsérülések leggyakoribb ...
2019.márc..15 13:33 Sportsérülések megelőzése

A sportsérülések gyakoriak, de sokszor észre sem vesszük őket időben, néha csak a másodlagos vagy harmadlagos hatásaik okoznak bajt. Pedig h [ ... ]

Edzés, mozgás, sport, verseny...Részletek
Hiszek a saját sorsunk irányít...
2019.ápr..05 09:11 Korompay Réka

Rékával évek óta kapcsolatban vagyunk, bár személyesen nagyon keveset találkozunk. Mindig nagyra tartottam, ahogyan a sporthoz, az élethez, az [ ... ]

Életmód, táplálkozásRészletek
Gene Dykes interjú – terep ult...
2019.jan..31 19:38 Gene Dykes ultratrail, marathon

Gene Dykes neve a tengerentúlon régóta ismert, de a világ számára 2018 decemberében tűnt fel, amikor 71 évesen megfutotta a korosztályos mar [ ... ]

Hirek, érdekességekRészletek
Fájdalom, sérülés a kerékpár e...
2018.szept..21 12:30 Kerékpár beállítások

Kerékpározás közben és után sajnos gyakran találkozhatunk olyan fájdalmakkal, amelyeket legtöbb esetben egészen apró beállítással is orv [ ... ]

Felszerelés tesztek, tapasztal...Részletek

Naptár: edzések

21 - 21 Jan

Akadályfutó edzés - alap (ingyenes bevezető) 2020 01 21 - 16:00 - 2020 01 21 - 17:00 Multisport Bázis, Budapest, Hungary

21 - 21 Jan

Akadályfutó edzés - haladó (ingyenes bevezető) 2020 01 21 - 17:30 - 2020 01 21 - 18:45 Multisport Bázis, Budapest, Hungary

22 - 22 Jan

Akadályfutó / OCR technikai edzés - Solymár 2020 01 22 - 17:30 - 2020 01 22 - 18:30 Solymár, PEMÜ Sportcsarnok, Solymár, Hungary

23 - 23 Jan

Akadályfutó edzés - alap (ingyenes bevezető) 2020 01 23 - 16:00 - 2020 01 23 - 17:00 Multisport Bázis, Budapest, Hungary

23 - 23 Jan

Akadályfutó edzés - haladó (ingyenes bevezető) 2020 01 23 - 17:30 - 2020 01 23 - 18:45 Multisport Bázis, Budapest, Hungary

Tervezett saját versenyek 2019-2020

  1. november 2-3: kalandtúra
  2. december 29: Csömör, Futapest Cross
  3. március 14: Pilis Vertikál
  4. április: XTERRA Croatia
  5. június: OCR EB
  6. szeptember: ITU Multisport VB

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)