Tervezett közös versenyek 2021

  1. március: terepfutás (Futapest)
  2. SUPerior kupa
  3. április: terepfutás (Futapest, Börzsöny, ...), túra
toth viktor spartan 480

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

Bemelegítés

A bemelegítés előkészítit ia szervezetet (teste és lelket is) az aktívabb mozgásra. Alapesetben, amior ez edzés, verseny nem erős, elég könnyű és rövid bemelegítéssel kezdeni, de fokozottan figyelni kell arra, hogy minél erősebben akarjuk kezdeni a programunkat, annál hosszabb és alaposabb bemelegítést kell végznünk.

A bemelegítés nemcsak hatékonyabbá teszi az edzést, hanem megvéd a sérülésektől is.

Amit jó, ha figyelembe veszünk a bemelegítésnél:

Keringésfokozó gyakorlatok: vérkeringés fokozása, a pulzus fokozása. Lassú futás, erős séta, könnyű tekerés, lassú úszás - sportágspecifikusan szinte bármi, ami nem erőltet meg és nem hirtelen emeli meg a puzlzust. Könnyű szökdelés, körzések (kar, váll, térd, csípő, derék, ...), .

Erősítő hatású gyakorlatok: az izomtónus fokozása. Rövid (pár ismétléses) és könnyű gyakorlatok: fekvőtámasz, sprint, guggolásból felugrás, felülés.

Nyújtó gyakorlatok: az izomokat nyújtjuk, a bemelegítés folyamán nem erősen, semmiképpen nem fájdalmasan! Csak az átmozgató gyakorlatok után végezhetőek. Ezeket általában "dinamikus nyújtógyakorlatok" néven találhatjuk meg.

Alapszintű bemelegítés vázlata

A cikk folytatódik a hirdetés után...

Egy átlagos edzés, túra, mozgás előtt érdemes legalább ennyi bemelegítést végezni, az első két lépést mindneképpen! Ha egy könnyű futásra megyünk, akkor a harmadik lépés nem kötelező, de egy OCR edzés, egy terepfutás vagy egy montizás előtt azt is jó, ha belevesszük a programba. Ezekben az esetekben a nyújtásra is érdemes több időt szánni!

2p laza futás, kerékpározás, erős séta
2p ízületi átmozgatás (körzések minden ízület, irányonként 3-5)
2p dinamikus nyújtás (törzsfordítás, döntés, combkörzés, váltott karkörzés, oldalhajlás, láblendítés, szökdelés, térdfelhúzás, sarokfelhúzás, válnyújtás...) - csak laza mozdulatokkal, nem cél az erős nyújtó hatás elérése

Az alap bemelegítés nem elég egy erősen kezdődő edzés / verseny előtt! A sporttevékenység kezdésének intenzitásától függően akár 20-30 perc is lehet a bemelegítés hossza, de ekkor kiegészül speciális gyakorlatokkal, feladatokkal, ismétlésekkel.

További tanácsok: Edzéstervek, edzéstanácsok

 

Programjainkat folyamatosan nyomon követheted a naptárunkban!

Kérlek személyesen keress fel a Kérdések, válaszok gomb megnyomásával!

 

Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
Regisztrálás  \/ 
x

vagy
 Use Facebook account  Use Google account

Azonnali értesítés az új tartalmakról, a Google feed szolgáltatással. Csak a mail címedet kell megadnod, majd mehetsz edzeni, és utána olvashatod ami az oldalon megjelenik!

Email:

Delivered by FeedBurner


Itt találod a kapcsolatot, ha kérdésed van!

TEREPSPORT RSS

Hírlevél - naprakészen

A hírlevél feliratkozással gyorsabban és naprakészebben kapsz tájékoztatást az eseményekről, hírekről, újdonságokról. Köszönjük!

Sportágak

XTERRA Tereptriatlon, terepduatlon


Spartan Race Akadályfutás, kalandtúra


Terepfutás Rövidtől az ultráig


Ironman Triatlon, duatlon, multisportok


Álatlános erőnléti edzések Erősítés, állóképesség, fittség


Országúti edzések Futás,kerékpár

Ajánlott tartalom

Haix Nepal Pro Desert bakancs ...
2020.máj..27 15:03 HAIX Nepal Pro bakancs

Mi a különbség egy túra és egy katonai bakancs között? A Haix Nepal Pro segítségével ebben a tesztben erre a kérdésre is keresünk válasz [ ... ]

Felszerelés tesztek, tapasztal...Részletek
Nyújtás, lazítás
2020.márc..23 06:38 Nyújtás, lazítás

Nyújtás, lazítás - az edzés egyik kiemelkedően fontos része, az edzésmunka lezárása, felkészülés a edzésutáni tevékenységre, a követ [ ... ]

Edzés, mozgás, sport, verseny...Részletek
Dobos Péter multisportoló, a k...
2020.jan..07 12:57 Dobos Péter, OCR Canada

Dobos Péter a kanadai OCR szövetség egyik vezetője, akivel véletlenül futottam össze a nemzetközi levelezésben “Peter Dobos” néven. Term [ ... ]

Hirek, érdekességekRészletek
Csiszár Vivien terepfutó, aki ...
2019.aug..14 17:48 Csiszár Vivien, vegan terepfutás

Csiszár Vivient először terepfutóként láttam, majd egy terepduatlon versenyen. Később edzője – aki versenyzőként régi ismerősöm – é [ ... ]

Hirek, érdekességekRészletek

Naptár: edzések

Pass Events
Ajánlatunk: közösségi és személyes edzések Részletek...
Toggle Bar

Tervezett saját versenyek 2021

  1. január: Futapest futamok
  2. február: Futapest futamok
  3. ...tavasz-nyár: OCR, tereptriatlon, XTERRA, terepfutás...

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)