Tervezett közös versenyek 2020

  1. ... COVID-19 karantén...
  2. nyár: gyerektáborok
  3. nyár: terepfutás, OCR, triatlon, kalandtúra
  4. ősz: terepfutás, OCR, kalandtúra
toth viktor spartan 480

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

Bemelegítés

A bemelegítés előkészítit ia szervezetet (teste és lelket is) az aktívabb mozgásra. Alapesetben, amior ez edzés, verseny nem erős, elég könnyű és rövid bemelegítéssel kezdeni, de fokozottan figyelni kell arra, hogy minél erősebben akarjuk kezdeni a programunkat, annál hosszabb és alaposabb bemelegítést kell végznünk.

A bemelegítés nemcsak hatékonyabbá teszi az edzést, hanem megvéd a sérülésektől is.

Amit jó, ha figyelembe veszünk a bemelegítésnél:

Keringésfokozó gyakorlatok: vérkeringés fokozása, a pulzus fokozása. Lassú futás, erős séta, könnyű tekerés, lassú úszás - sportágspecifikusan szinte bármi, ami nem erőltet meg és nem hirtelen emeli meg a puzlzust. Könnyű szökdelés, körzések (kar, váll, térd, csípő, derék, ...), .

Erősítő hatású gyakorlatok: az izomtónus fokozása. Rövid (pár ismétléses) és könnyű gyakorlatok: fekvőtámasz, sprint, guggolásból felugrás, felülés.

Nyújtó gyakorlatok: az izomokat nyújtjuk, a bemelegítés folyamán nem erősen, semmiképpen nem fájdalmasan! Csak az átmozgató gyakorlatok után végezhetőek. Ezeket általában "dinamikus nyújtógyakorlatok" néven találhatjuk meg.

Alapszintű bemelegítés vázlata

A cikk folytatódik a hirdetés után...

Egy átlagos edzés, túra, mozgás előtt érdemes legalább ennyi bemelegítést végezni, az első két lépést mindneképpen! Ha egy könnyű futásra megyünk, akkor a harmadik lépés nem kötelező, de egy OCR edzés, egy terepfutás vagy egy montizás előtt azt is jó, ha belevesszük a programba. Ezekben az esetekben a nyújtásra is érdemes több időt szánni!

2p laza futás, kerékpározás, erős séta
2p ízületi átmozgatás (körzések minden ízület, irányonként 3-5)
2p dinamikus nyújtás (törzsfordítás, döntés, combkörzés, váltott karkörzés, oldalhajlás, láblendítés, szökdelés, térdfelhúzás, sarokfelhúzás, válnyújtás...) - csak laza mozdulatokkal, nem cél az erős nyújtó hatás elérése

Az alap bemelegítés nem elég egy erősen kezdődő edzés / verseny előtt! A sporttevékenység kezdésének intenzitásától függően akár 20-30 perc is lehet a bemelegítés hossza, de ekkor kiegészül speciális gyakorlatokkal, feladatokkal, ismétlésekkel.

További tanácsok: Edzéstervek, edzéstanácsok

 

Programjainkat folyamatosan nyomon követheted a naptárunkban!

Kérlek személyesen keress fel a Kérdések, válaszok gomb megnyomásával!

 

Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
Regisztrálás  \/ 
x

vagy
 Use Facebook account  Use Google account

Azonnali értesítés az új tartalmakról, a Google feed szolgáltatással. Csak a mail címedet kell megadnod, majd mehetsz edzeni, és utána olvashatod ami az oldalon megjelenik!

Email:

Delivered by FeedBurner


Itt találod a kapcsolatot, ha kérdésed van!

TEREPSPORT RSS

Hírlevél - naprakészen

A hírlevél feliratkozással gyorsabban és naprakészebben kapsz tájékoztatást az eseményekről, hírekről, újdonságokról. Köszönjük!

Sportágak

XTERRA Tereptriatlon, terepduatlon


Spartan Race Akadályfutás, kalandtúra


Terepfutás Rövidtől az ultráig


Ironman Triatlon, duatlon, multisportok


Álatlános erőnléti edzések Erősítés, állóképesség, fittség


Országúti edzések Futás,kerékpár

Ajánlott tartalom

Hogyan lesz a mozgásszegény él...
2018.okt..12 15:40 Vígh Levente a Szénás Körön

Vigh Leventével közös a szakmai hátterünk, hiszen mindketten informatikusok vagyunk. Igaz, én már edzőként kerültem vele kapcsolatba, amikor [ ... ]

Hirek, érdekességekRészletek
Rea Kolbl, az OCR akadályfutás...
2018.febr..08 11:37 Rea Kolbl OCR athlete

Rea Kolbl fiatal szlovén származású, az US-ban élő sportoló, aki rövid idő alatt nemcsak berobbant a terepfutás és OCR terepakadáyfutás v [ ... ]

Edzés, mozgás, sport, verseny...Részletek
Futó demonstráció a Csarna-völ...
2018.nov..12 22:31 Terepfutó csoportkép a Csarna-völgyi futódemonstráción

Sportolóként sokan érezzük úgy, hogy a cselekedeteinkkel többet és jobbat is tehetünk, mint csak az önös érdekeinket szolgálni. Régóta  [ ... ]

Blog, naplóRészletek
Kreszta Zoltán ultra terepfutó...
2019.dec..06 10:49 Kreszta Zoltán minimalista ultra terepfutó

Kreszta Zoli évtizedek óta meghatározó figurája a tömegsportnak. Akár triatlonistaként, akár futóként, akár közéleti emberként. Soha ne [ ... ]

Hirek, érdekességekRészletek

Naptár: edzések

29 - 03 Jun

Terepgyerek tábor 2020#1 2020 06 29 - 08:00 - 2020 07 03 - 16:00 Solymár, Solymár, Hungary

24 - 28 Aug

Terepgyerek tábor 2020#2 2020 08 24 - 08:00 - 2020 08 28 - 16:00 Solymár, Solymár, Hungary

Terepgyerek kalandtábor 2020 nyár
Toggle Bar

Tervezett saját versenyek 2020

  1. ... COVID-19 karantén...
  2. augusztus 15: XTERRA EB Germany, Zittau
  3. szeptember: OCR, terepfutás...
  4. október 24: Lemkowyna Ultra Trail

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)