Tervezett közös versenyek 2020

  1. november: túra, kalandtúra
  2. december: terepfutás, túra

Tervezett közös versenyek 2021

  1. január: terepfutás (Futapest)
  2. február: terepfutás (Futapest), túra
toth viktor spartan 480

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

Nyújtás, lazítás

Nyújtás, lazítás - az edzés egyik kiemelkedően fontos része, az edzésmunka lezárása, felkészülés a edzésutáni tevékenységre, a következő edzésre. Segít a sérülések megelőzésében, segít az edzés hatékonyságának a növelésében.

Mikor alkalmazzuk a nyújtást?

Sportolás előtti bemelegítésnél alacsony intenzitással.

Sportolás után intenzíven, minimum 7-12 percen keresztül ajánlatos nyújtani, de akár sokkal hosszabban is lehet. Vannak esetek, amikor kifejezetten fontos a hosszú nyújtás. Ehhez eszközöket és/vagy társat is igénybe lehet venni, korlát, fal, ajtófélfa, SMR henger, bordásfal, törülköző, gumiszalag.

A nyújtásnak, strechingnek nincsenek életkori korlátai, egy teljesen merev ember is kellő óvatossággal egészen lazává tehető! Bármilyen életkorban, fizikai kondícióban elkezdhetjük, ha odafigyelünk és türelmesek vagyunk. A nyújtás a türelemről (is) szól! Fejleszti is.

Idős korban különösen fontos – sőt, talán még fontosabb – hogy a mozgékonyságot, hajlékonyságot megőrizzük, fejlesszük. Olyan ruházat szükséges hozzá, amiben könnyen lehet mozogni, de bárhol és bármikor végezhető.

A gyerekek többek között azért olyan fiatalok, mert lazák az izmaik, a szalagjaik. Minél idősebb valaki, annál merevebbé válik. De ez a folyamat megfordítható, a fiatalság, a gyerekkori könnyedség visszaszerezhető!

 Az ízületeket körülfogó inak, szalagok rendkívül erősek, de nem elasztikusak.

A hajlékonyság, „lazaság”, vagyis az ízületben lejátszódó mozgásnál az ín 10%-ban, a bőr 11%-ban, az ízületi tok 35%-ban, és az izom 41%-ban fejt ki ellenállást a létrejött forgatónyomaték alatt – vagyis ez azt jelenti, hogy az izom elaszticitása adja az ízület mozgás kiterjedésének, „lazaságának” majdnem a felét!

Miért jó a nyújtás?

A cikk folytatódik a hirdetés után...

– fejleszti az izmok feletti akaratlagos kontrollt

– a légzéssel összhangban végezzük a nyújtógyakorlatokat

– folyamatos figyelmet, ellazulást igényel, segít elvonni a figyelmet a mindennapok gondjairól, ezzel csökkentve a belső feszültséget

– stimulálja a központi idegrendszert, önmegfigyelést segíti

– csökkentheti az izomláz kialakulását – ezért is különösen fontos a nyújtás egy erős edzés után, de ebben az esetben nagyon kell figyelni a helyes és türelmes kivitelezésre

– segíti a pihenést, a regenerációt

– segíti a következő edzés hatékonyságát

A nyújtás gyakorlása kitartást kíván, összpontosításra és türelemre tanít. Sokszor el kell viselni akár fájdalmat is, de a "türelem rózsát terem" mondás a nyújtás esetében nagyon hamar bebizonyítja az igazát. A társas nyújtás fejleszti az együttérzést, odafigyelést.

A hajlékonyság az élet minden pillanatában érezhető: hogyan kelsz fel, hogyan mozogsz, hogyan kötöd be a cipődet...? A mozgásod könnyed vagy nehézkes, darabos vagy lágy?

Gondolj a kisgyerekre, aki magához képest hatalmasakat esik és még sincsen semmi komoly baja. A macska "9 élete" sem légből kapott, olyan helyzeteket is túlél, amit szemmel láthatóan nem élhetne túl. Mindkét esetben a hajlékonyság, lazaság az egyik alapvető tulajdonság!

A nyújtás az edzés végén gyakran fontosabb, mint maga az edzés! Ha csak korlátozott időd van, akkor az edzésből csípjél le, a nyújtást hagyd meg a végén, hogy a következő edzésed hatékony legyen!

 

További tanácsok: Edzéstervek, edzéstanácsok

 

Programjainkat folyamatosan nyomon követheted a naptárunkban!

Kérlek személyesen keress fel a Kérdések, válaszok gomb megnyomásával!

 

Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
Regisztrálás  \/ 
x

vagy
 Use Facebook account  Use Google account

Azonnali értesítés az új tartalmakról, a Google feed szolgáltatással. Csak a mail címedet kell megadnod, majd mehetsz edzeni, és utána olvashatod ami az oldalon megjelenik!

Email:

Delivered by FeedBurner


Itt találod a kapcsolatot, ha kérdésed van!

TEREPSPORT RSS

Hírlevél - naprakészen

A hírlevél feliratkozással gyorsabban és naprakészebben kapsz tájékoztatást az eseményekről, hírekről, újdonságokról. Köszönjük!

Sportágak

XTERRA Tereptriatlon, terepduatlon


Spartan Race Akadályfutás, kalandtúra


Terepfutás Rövidtől az ultráig


Ironman Triatlon, duatlon, multisportok


Álatlános erőnléti edzések Erősítés, állóképesség, fittség


Országúti edzések Futás,kerékpár

Ajánlott tartalom

Ajándék
2018.szept..30 06:43

Ajándékozz magadnak és másoknak egészséget és sikert! Mindegy, hogy hány éves vagy. Mindegy, mi a foglalkozásod vagy hogy hol élsz. A mozg [ ... ]

HivatalosRészletek
Haix Nepal Pro Desert bakancs ...
2020.máj..27 15:03 HAIX Nepal Pro bakancs

Mi a különbség egy túra és egy katonai bakancs között? A Haix Nepal Pro segítségével ebben a tesztben erre a kérdésre is keresünk válasz [ ... ]

Felszerelés tesztek, tapasztal...Részletek
Maraton rekord 3 órán belül a ...
2018.dec..17 07:48 Gene Dykes szenior maraton világrekord

Gene Dykes, a 70 éves nyugalmazott számítógép-programozó, aki élete késői szakaszában kezdett el futni, maraton világrekordot állított  [ ... ]

Hirek, érdekességekRészletek
Schmidt Norbert extrém triatlo...
2019.máj..25 08:23 Schmidt Norbert extrém triatlon 2019

Schmidt Norbi május 23-án nekivágott egy extrém triatlon rekordkísérletnek: 2019-ben, 19 nap alatt végigjárja a magyar megyéket és minden me [ ... ]

Blog, naplóRészletek

Naptár: edzések

Ajánlatunk: közösségi és személyes edzések Részletek...
Toggle Bar

Tervezett saját versenyek 2021

  1. január: Futapest futamok
  2. február: Futapest futamok
  3. ...tavasz-nyár: OCR, tereptriatlon, XTERRA, terepfutás...

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)