Tervezett közös versenyek 2018

  1. szeptember 15: Brutál Atom OCR középtávú OB
  2. szeptember 16: HEROES akadályfutás
  3. szeptember 22: Extreme Trail OCR hosszútávú OB
  4. október 14: Spartan Sprint
  5. október 28: TEFUTSZ gála
toth viktor spartan 480

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

0
0
0
s2sdefault

Lássuk, hogyan erősíthetjük testünket-lelkünket a téli hideg és kellemetlen időjárásban. Úgy tűnik mostanában az ősz és a tél kicsit begyorsított és mintha máris tavaszba váltanánk. Ennek ellenére vagy éppen a felfordult ritmus miatt fázni kezdünk, gyakrabban meghűlünk.

terepsport teli terepduatlon 800x300

Néhány jó tanács azokra a hetekre, amikor szinte már nem látunk az orrunkból előtörő nyálkától, a köhögéstől és a láztól. Ha legyengülünk és fázósak leszünk, az immunrendszerünk pedig némi támogatásról ábrándozik, itt az ideje egy kis változtatásnak.

 

A testünket erősíthetjük frottírozással, dörzsöléssel, csipkedéssel. Ez átmelegít és felfrissíti a szöveteket. Reggel, felkelés után egy kis frottír törölközőt hideg vízbe mártunk és a lábaktól felfelé haladva végigdörzsöljük a testünket, míg át nem pirosodik, forrósodik. Ezután végigdörzsöljük a kezünkkel és végig is csipkedhetjük. Ezzel a módszerrel szép marad a bőrünk és kitisztulnak belőle a salakanyagok. Eltűnnek a barna és egyéb gombás vagy más élősködő alapú foltok.

Ha gombát találunk a bőrünkön, hiszen a zárt cipőben ilyenkor könnyebben izzad meg a láb, különösen a hosszú távú sportoláskor, akkor almaecetes vattával dörzsöljük át az érintett bőrfelületet.

A cikk folytatódik a hirdetés után...

Este lefekvés előtt pedig áztassuk lábunkat forró vízbe, amelybe egy kanál szódabikarbónát szórunk. Ha már jól átmelegedtünk, töröljük a lábat szárazra és kenjük be ausztrál eukaliptusz olajjal.

Az eukaliptuszt ilyenkor alkalmazhatjuk fogmosás után is: dörzsöljük végig vele a fogínyt, ez megszünteti az ínysorvadást és véd a fogszuvasodás ellen is.

Általános szabály, hogy lássuk meg azokat a táplálékokat, amelyeket felkínál számunkra az adott évszak. Ősszel kezdődik a dió és mogyoró szezonja, ezek kellemesen átmelegítenek, energiát adnak. Ugyanígy jól fűt és energiát ad a zabkása, amely nem utolsó sorban rengeteg vitaminnal és ásványi anyaggal is rendelkezik. Ugyanez vonatkozik a kölesre is. Együnk sok idény zöldséget, amit lehet nyersen, de a meleg hatás kedvéért használjunk sokféle melegítő fűszert kásákra szórva, ezekre később visszatérünk.

Megjelent a padlizsán, még van paradicsom paprika, uborka, töltsük fel a szervezetünket vitaminokkal – sajnos manapság egy aktív sportolónak ki kell egészíteni ezt vitaminkészítményekkel, hacsak nem valódi kertművelésből és jó földből származó zöldségekhez juthat hozzá.

Jön a sütőtök és a gesztenye is. Ezeket süssük meg sütőben, védenek és melegítenek. A bokrokon ott a természet legerősebb gyógyszereinek egyike, a csipkebogyó. A puhákat szedjük le és azon a lyukon, ami a leszedésnél keletkezett ki tudjuk nyomni szép óvatosan a húsát, anélkül a torkot irritáló szőröcskék vele jönnének. Együnk sok almát és mákot.

Felsorolunk néhány könnyen beszerezhető fűszernövényt, amelyet nagy sikerrel alkalmazhatunk ilyenkor megfázások és egyéb őszi tünetek ellen:

Cayenne: Tisztítja a lépet, májat, tüdőt, veséket és a gyomrot. Melegít, és az egész szervezetet kedvezően befolyásolja, szabályozza. Hashajtó. Kenőcsként a bekent terület vérellátását erősen növeli.

Chilli: Vérpezsdítő, serkentő de gyomorégést, bélpanaszok okozhat a túlzott fogyasztása. Csak folyadékban feloldva, vagy kásákra szórva. Meghűlés fagyás, reumás fájdalmak, gyenge vérkeringés ellen alkalmazható.

Gyömbér: Melegít. Általában fokhagymával együtt nyers, friss formában a leghatékonyabb. Mindenféle süteménybe, zöldséghez, gabonához, kásákhoz, kenyerekhez nyers és párolt formában egyaránt ajánlott. Erősen vértisztító, jó ellenszere minden fajta degeneratív betegségnek, csökkenti a gyógyszerek mellékhatását, serkenti a mirigyrendszert. A belső szerveket felmelegíti, erősíti a gyomrot. Megszünteti az émelygést, hányingert, akár utazás miatt, akár terhesség miatt lép fel. Gyógyítja a fekélyt a torokgyulladást. Fékezi a gyomorrontást és enyhíti a szélgörcsöket.

Szegfűszeg: Forró vízben feloldva hurutoldó, kiváló izzasztó, meghűlésnél és más hideg okozta betegségnél ajánlott.

Mustár: Porát feloldva nyálkaoldó, slejm letisztító. Meleg borban feloldva lázcsillapító.

Néhány fehér mustármag elrágásától kitisztul az agy, javul az emlékezet.

Mustártapasz: reuma, ízületi gyulladás ellenszere.

Édes nemes pirospaprika: Melegítő hatású. Összehangolja a szervek és a vér működését. De ne tévesszük össze erős szaktársával, amely viszont gyomorrontó és fekélyképző, ha nem tartunk mértéket.

A cikk folytatódik a hirdetés után...

Kardamom: tisztítja a légutakat légzésserkentő, emésztésserkentő.

Édesgyökér: jól oldja a hurutot, enyhíti az asztmás rohamokat.

Fokhagyma: Az egész test egyik legfontosabb tisztító- és gyógyszere. Kizárólag nyersen fogyasztva gyógyít, de óvakodjunk attól, hogy darabokban fogyasszuk, mert kimarja a bél és gyomorfalat. Pirítósra kenve, szétpréselve salátákra, kásákba rakva alkalmazható. Féregűző, nyálkaoldó, melegítő, gyulladáscsökkentő, gombaölő, kitisztítja a testből a cisztát, miómát, ha kis mennyiségben, kitartóan alkalmazzuk, és nem visszük be mellé továbbra is a mérgeket. Erősen baktériumölő, de a hasznos bélbaktériumokat nem bántja. Fertőzés esetén naponta 2-3-szor 2-4 gerezdet. Szétnyomva, elkenve, összezúzva. Fogyasztása nem ajánlott várandós kismamáknak és szoptatós anyáknak.

Végül néhány trükk: Ha kezünkön lábunkon az ujjhegyeket erőteljesen átnyomkodjuk, elmúlik a nátha. Ha erős nyomást gyakorolunk a nyelvgyökre, csillapodik a köhögés.

Hacsak nem vagyunk valóban nagyon betegek, minden esetben érdemes használni a természet patikáját. De legjobb, ha eleve odafigyelünk a táplálkozásunkra, légzésünkre, gondolkodásunkra stb., és akkor nem lesz szükség „tűzoltásra”.

  Malomsoky Ildikó – Tóth Viktor (X2S TEAM) 

 

Forrás:

Dr. Oláh Andor: Reformkonyha

Hans-Hermann Dickhuth: Sportélettan, sportorvostan

Ferencsik István könyvei, Váradi Tibor előadásai

0
0
0
s2sdefault
Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
Regisztrálás  \/ 
x

vagy
 Use Facebook account  Use Google account

Itt találod a kapcsolatot, ha kérdésed van!

TEREPSPORT RSS

Hírlevél - naprakészen

A hírlevél feliratkozással gyorsabban és naprakészebben kapsz tájékoztatást az eseményekről, hírekről, újdonságokról. Köszönjük!

Sportágak

XTERRA Tereptriatlon, terepduatlon


Spartan Race Akadályfutás, kalandtúra


Terepfutás Rövidtől az ultráig


Ironman Triatlon, duatlon, multisportok


Álatlános erőnléti edzések Erősítés, állóképesség, fittség


Országúti edzések Futás,kerékpár

Ajánlott tartalom

Alina Warren hosszútávúszó, ul...
2017.dec..20 09:42 Alina Warren hosszútávúszó

Interjú alanyunk Alina Warren egy különleges angol hölgy, aki ultra távokat úszik tengerekben, óceánokban. A kedvence az éjszakai nyílt víz [ ... ]

Edzés, mozgás, sport, verseny...Részletek
Szűcs Fatima interjú - Ironman...
2017.febr..24 06:20 Szűcs Fatima, terepfutás és Ironman

Szűcs Fatima évtizedek óta a magyar sportélet aktív és eredményes versenyzője. Személyesen 1993 óta ismerem, a Bécs-Budapest Szupermaraton  [ ... ]

Hirek, érdekességekRészletek
A légzés hatalma - edzésekhez ...
2017.okt..11 13:57 A légzés hatalma - edzésekhez és a hétköznapi élethez

Aki sportol, annak nem kell elmagyarázni, mekkora szerepet játszik a légzés, a légzőrendszer egészsége és a helyesen végzett légzőgyakorla [ ... ]

Életmód, táplálkozásRészletek
Tapasztalataim a talpi bőnye s...
2017.dec..16 18:55 Nyújtás. lazítás - talpi bőnye gyulladás

Több, mint 35 év futómúlt után kaptam meg ezt az "ajándékot", 2017 áprilisában teljes erővel rám tört a talpi bőnye gyulladás (plantar f [ ... ]

Életmód, táplálkozásRészletek

Naptár: edzések

17 - 17 Nov

OCR akadályfutó és erősítő edzés - szabadtér 2018 11 17 - 08:00 - 2018 11 17 - 09:15 Solymár, PEMÜ Sportcsarnok, Solymár, Hungary

Ajánlatunk: közösségi és személyes edzések Részletek...
Toggle Bar

Tervezett versenyeim 2018

  1. szeptember 15: Brutál Atom OCR középtávú OB
  2. szeptember 16: HEROES akadályfutás
  3. szeptember 22: Extreme Trail OCR hosszútávú OB
  4. október 14: Spartan Sprint
  5. október 28: TEFUTSZ gála
  6. november 24: Sasfészek Vertical
  7. december 8: Futapest Mogyoród

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)