Tervezett közös versenyek 2020

  1. ... COVID-19 karantén...
  2. nyár: gyerektáborok
  3. nyár: terepfutás, OCR, triatlon, kalandtúra
  4. ősz: terepfutás, OCR, kalandtúra
toth viktor spartan 480

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

extrem-terepsport 800x300

A téli hónapokban, amikor hosszabbak az éjszakák és hideg van, az edzések megszervezése inkább életművészet, mintsem tudomány - legalábbis javasolt így felfogni!

Legtöbben ezt az alapozásnak és az új év előkészítésének fogják fel és már ebben az időszakban kiégetik magukat mire elkezdődnek a tényleges motiváló edzések és versenyek. Néhány ötlet, tipp arra, hogyan lehet ebben az időszakban rugalmasan és mégis eredményesen edzeni.


Alaptétel - mint minden edzés esetén: minden ember más, mindenkinek más az optimális edzésmódszer (ez az edzők szerencséje...).

Van aki többet bír egy bizonyos edzésből, vagy kevesebbet, de többszőr, van aki gyorsabban regenerálódik. Mindenki számára abszolút elfogadható edzésmódszer nincsen! Ezek a gondolatok is arra jók, hogy megmutassák: így is lehet! A lényeg: nem kell görcsölni a téli edzések alatt.

Először is nem kell az alapozásra úgy tekinteni, mint kemény - vagy keményebb! - munkára! Legyen inkább szórakozás, pihenés - örömsport. A vasárnapi 5-6 órás kerékpározás, majd utána még 1 óra futás ebben az időszakban túlzás. Ezt a mennyiséget inkább 2-3 nap alatt kell teljesíteni.

 

A cikk folytatódik a hirdetés után...

 

Fontosabb a rendszeresség és az egyenletes terhelés és az odafigyelés.

Heti 5 nap folyamatos munka, napi 1-3 óra edzéssel és 1-2 nap pihenővel meghozza a várt eredményt. Ebben az időszakban érdemes minden más testrészt edzeni - próbálj ki minnél több és színesebb dolgot!

terepsport-teli-terepduatlon 800x300

Ez egyben arra a kérdésre is rávilágít, amibe a legtöbben beleütköznek: az alapozó időszak nem arról szól, hogy csak 1 tempóban megyünk rettentő sok km-t! Hónapokon át nagyon sokat kis tempó és erőintervallumban (1-2 pulzus tartományban) edzeni eltompítja a szervezet reakcióképességét, robbanékonyságát. Hetente 1-2 alkalommal legalább a 3-as tartományban fel kell tolni az edzést, de akár a 4-esbe is - rövid ideig és messze nem a kifáradásig (3-asban max. 1 óra, 4-esben pár perc)!

Ez segít a szervezetnek az "emlékezésre", arra, hogy tavasszal majd ilyen terhelésből lesz sok. Mentálisan pedig erősebbé teszi az akaratot, a lelkesedést és a hozzáállást. Talán a legjobb edzés ilyenkor erre a problémára a fartlek.

De arra fontos figyelni, hogy az edzések 60-70% valóban az alapzónákban történjen.

Nagyon fontos, hogy az edzések színesebbé tételéhez más sportágakat is igénybe lehet venni.

Nem csak kipróbálni, hanem komolyabb edzéseket végezni, hiszen pszichésen nagyszerű hatésa lehet egy gyors, könnyű sikernek - a kudarc meg nem érheti azt, akinek a célja a kiegészítő edzés.

A teljes szöveg eléréséhez kérjük jelentkezz be az oldalra - regisztrálj, ha eddig nem tetted meg!

Sok hasznos tanácsot és információt érsz el ezzel a lehetőséggel. Ide kattintva megteheted.

A sorozat folytatása

Összetett edzések

Mentális edzés

Extrém edzések

 

 

Programjainkat folyamatosan nyomon követheted a naptárunkban!

Kérlek személyesen keress fel a Kérdések, válaszok gomb megnyomásával!

 

Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
Regisztrálás  \/ 
x

vagy
 Use Facebook account  Use Google account

Azonnali értesítés az új tartalmakról, a Google feed szolgáltatással. Csak a mail címedet kell megadnod, majd mehetsz edzeni, és utána olvashatod ami az oldalon megjelenik!

Email:

Delivered by FeedBurner


Itt találod a kapcsolatot, ha kérdésed van!

TEREPSPORT RSS

Hírlevél - naprakészen

A hírlevél feliratkozással gyorsabban és naprakészebben kapsz tájékoztatást az eseményekről, hírekről, újdonságokról. Köszönjük!

Sportágak

XTERRA Tereptriatlon, terepduatlon


Spartan Race Akadályfutás, kalandtúra


Terepfutás Rövidtől az ultráig


Ironman Triatlon, duatlon, multisportok


Álatlános erőnléti edzések Erősítés, állóképesség, fittség


Országúti edzések Futás,kerékpár

Ajánlott tartalom

Dobos Péter multisportoló, a k...
2020.jan..07 12:57 Dobos Péter, OCR Canada

Dobos Péter a kanadai OCR szövetség egyik vezetője, akivel véletlenül futottam össze a nemzetközi levelezésben “Peter Dobos” néven. Term [ ... ]

Hirek, érdekességekRészletek
MIL-TEC Softshell 3. generáció...
2020.jan..10 10:01 mil-Tec softshell 3rd generációs kabát

Könnyű, három évszakos kabát, sok hasznos funkcióval. A dzseki és a kabát között lehetne definiálni, erősebb és komplexebb, mint egy dzse [ ... ]

Felszerelés tesztek, tapasztal...Részletek
Légzőgyakorlatok
2020.márc..23 06:38 Légzőgyakorlatok

A légzés szerepe nem is lehet kérdéses semmilyen sportban. A légzőgyakorlatok lehetőséget adnak arra, hogy pihenő és regenerációs időszak [ ... ]

Edzés, mozgás, sport, verseny...Részletek
Siker, boldogság, esélyek és a...
2018.jan..23 10:28 Carter edző - gondolatok a film kapcsán

Hogy legyél sikeres akkor is, amikor nem megy, ha az egész világ összeesküdött ellened, és ha kényszerpályán vagy? Boldog és sikeres. Ez a [ ... ]

Blog, naplóRészletek

Naptár: edzések

24 - 28 Aug

Terepgyerek tábor 2020#2 2020 08 24 - 08:00 - 2020 08 28 - 16:00 Solymár, Solymár, Hungary

Terepgyerek kalandtábor 2020 nyár
Toggle Bar

Tervezett saját versenyek 2020

  1. ... COVID-19 karantén...
  2. augusztus 15: XTERRA EB Germany, Zittau
  3. szeptember: OCR, terepfutás...
  4. október 24: Lemkowyna Ultra Trail

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)