Tervezett közös versenyek 2019-2020

  1. november 2-3: kalandtúra
  2. november 9: Várgesztes, Futapest Cross
  3. december 8: Mogyoród, Futapest Cross
  4. december 29: Csömör, Futapest Cross
toth viktor spartan 480

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

0
0
0
s2sdefault

extrem-terepsport 800x300

A téli hónapokban, amikor hosszabbak az éjszakák és hideg van, az edzések megszervezése inkább életművészet, mintsem tudomány - legalábbis javasolt így felfogni!

Legtöbben ezt az alapozásnak és az új év előkészítésének fogják fel és már ebben az időszakban kiégetik magukat mire elkezdődnek a tényleges motiváló edzések és versenyek. Néhány ötlet, tipp arra, hogyan lehet ebben az időszakban rugalmasan és mégis eredményesen edzeni.


Alaptétel - mint minden edzés esetén: minden ember más, mindenkinek más az optimális edzésmódszer (ez az edzők szerencséje...).

Van aki többet bír egy bizonyos edzésből, vagy kevesebbet, de többszőr, van aki gyorsabban regenerálódik. Mindenki számára abszolút elfogadható edzésmódszer nincsen! Ezek a gondolatok is arra jók, hogy megmutassák: így is lehet! A lényeg: nem kell görcsölni a téli edzések alatt.

Először is nem kell az alapozásra úgy tekinteni, mint kemény - vagy keményebb! - munkára! Legyen inkább szórakozás, pihenés - örömsport. A vasárnapi 5-6 órás kerékpározás, majd utána még 1 óra futás ebben az időszakban túlzás. Ezt a mennyiséget inkább 2-3 nap alatt kell teljesíteni.

 

A cikk folytatódik a hirdetés után...

 

Fontosabb a rendszeresség és az egyenletes terhelés és az odafigyelés.

Heti 5 nap folyamatos munka, napi 1-3 óra edzéssel és 1-2 nap pihenővel meghozza a várt eredményt. Ebben az időszakban érdemes minden más testrészt edzeni - próbálj ki minnél több és színesebb dolgot!

terepsport-teli-terepduatlon 800x300

Ez egyben arra a kérdésre is rávilágít, amibe a legtöbben beleütköznek: az alapozó időszak nem arról szól, hogy csak 1 tempóban megyünk rettentő sok km-t! Hónapokon át nagyon sokat kis tempó és erőintervallumban (1-2 pulzus tartományban) edzeni eltompítja a szervezet reakcióképességét, robbanékonyságát. Hetente 1-2 alkalommal legalább a 3-as tartományban fel kell tolni az edzést, de akár a 4-esbe is - rövid ideig és messze nem a kifáradásig (3-asban max. 1 óra, 4-esben pár perc)!

Ez segít a szervezetnek az "emlékezésre", arra, hogy tavasszal majd ilyen terhelésből lesz sok. Mentálisan pedig erősebbé teszi az akaratot, a lelkesedést és a hozzáállást. Talán a legjobb edzés ilyenkor erre a problémára a fartlek.

De arra fontos figyelni, hogy az edzések 60-70% valóban az alapzónákban történjen.

Nagyon fontos, hogy az edzések színesebbé tételéhez más sportágakat is igénybe lehet venni.

Nem csak kipróbálni, hanem komolyabb edzéseket végezni, hiszen pszichésen nagyszerű hatésa lehet egy gyors, könnyű sikernek - a kudarc meg nem érheti azt, akinek a célja a kiegészítő edzés.

A teljes szöveg eléréséhez kérjük jelentkezz be az oldalra - regisztrálj, ha eddig nem tetted meg!

Sok hasznos tanácsot és információt érsz el ezzel a lehetőséggel. Ide kattintva megteheted.

A sorozat folytatása

Összetett edzések

Mentális edzés

Extrém edzések

 

 

Programjainkat folyamatosan nyomon követheted a naptárunkban!

Kérlek személyesen keress fel a Kérdések, válaszok gomb megnyomásával!

 

0
0
0
s2sdefault
Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
Regisztrálás  \/ 
x

vagy
 Use Facebook account  Use Google account

Azonnali értesítés az új tartalmakról, a Google feed szolgáltatással. Csak a mail címedet kell megadnod, majd mehetsz edzeni, és utána olvashatod ami az oldalon megjelenik!

Email:

Delivered by FeedBurner


Itt találod a kapcsolatot, ha kérdésed van!

TEREPSPORT RSS

Hírlevél - naprakészen

A hírlevél feliratkozással gyorsabban és naprakészebben kapsz tájékoztatást az eseményekről, hírekről, újdonságokról. Köszönjük!

Sportágak

XTERRA Tereptriatlon, terepduatlon


Spartan Race Akadályfutás, kalandtúra


Terepfutás Rövidtől az ultráig


Ironman Triatlon, duatlon, multisportok


Álatlános erőnléti edzések Erősítés, állóképesség, fittség


Országúti edzések Futás,kerékpár

Ajánlott tartalom

Futó demonstráció a Csarna-völ...
2018.nov..12 22:31 Terepfutó csoportkép a Csarna-völgyi futódemonstráción

Sportolóként sokan érezzük úgy, hogy a cselekedeteinkkel többet és jobbat is tehetünk, mint csak az önös érdekeinket szolgálni. Régóta  [ ... ]

Blog, naplóRészletek
Siker, boldogság, esélyek és a...
2018.jan..23 10:28 Carter edző - gondolatok a film kapcsán

Hogy legyél sikeres akkor is, amikor nem megy, ha az egész világ összeesküdött ellened, és ha kényszerpályán vagy? Boldog és sikeres. Ez a [ ... ]

Blog, naplóRészletek
Terepfutó és OCR edzések télen...
2019.febr..08 14:46 Télisport motiváció rajt előtt

Elmondom neked, mit nem jelent a téli sport. Nem jelenti azt, hogy unalmas, esős, szomorú időben loholsz egy nyákos, szürke aszfaltos úton, eg [ ... ]

Edzés, mozgás, sport, verseny...Részletek
A sportsérülések leggyakoribb ...
2019.márc..15 13:33 Sportsérülések megelőzése

A sportsérülések gyakoriak, de sokszor észre sem vesszük őket időben, néha csak a másodlagos vagy harmadlagos hatásaik okoznak bajt. Pedig h [ ... ]

Edzés, mozgás, sport, verseny...Részletek

Naptár: edzések

18 - 18 Nov

OCR erősítő, fejlesztő edzés - Pilisszentiván 2019 11 18 - 17:00 - 2019 11 18 - 18:00 Négyes terem, Pilisszentiván, Hungary

19 - 19 Nov

Akadályfutó edzés - alap (ingyenes bevezető) 2019 11 19 - 16:00 - 2019 11 19 - 17:00 Multisport Bázis, Budapest, Hungary

19 - 19 Nov

Akadályfutó edzés - haladó (ingyenes bevezető) 2019 11 19 - 17:30 - 2019 11 19 - 18:45 Multisport Bázis, Budapest, Hungary

20 - 20 Nov

Akadályfutó / OCR technikai edzés - Solymár 2019 11 20 - 17:30 - 2019 11 20 - 18:30 Solymár, PEMÜ Sportcsarnok, Solymár, Hungary

23 - 23 Nov

Akadályfutó / OCR és erősítő edzés - Solymár 2019 11 23 - 08:00 - 2019 11 23 - 09:15 Solymár, PEMÜ Sportcsarnok, Solymár, Hungary

Ajánlatunk: közösségi és személyes edzések Részletek...
Toggle Bar

Tervezett saját versenyek 2019-2020

  1. november 2-3: kalandtúra
  2. december 29: Csömör, Futapest Cross
  3. március 14: Pilis Vertikál
  4. április: XTERRA Croatia
  5. június: OCR EB
  6. szeptember: ITU Multisport VB

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)