Tervezett közös versenyek 2019

  1. január 27: Téli Börzsöny Trail
  2. február 10: Kosd, Futapest Cross
  3. február 24: pilisszentkereszt, Futapest Cross
  4. március 16: BakonyRun OCR
  5. március 30: Pilis Trail
toth viktor spartan 480

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

0
0
0
s2sdefault
Télisport motiváció rajt előtt

Elmondom neked, mit nem jelent a téli sport.

Nem jelenti azt, hogy unalmas, esős, szomorú időben loholsz egy nyákos, szürke aszfaltos úton, egy olyan, úgynevezett futónadrágban, ami maximum teaszűrésre jó, de arra semmiképpen, hogy melegen tartsa a combodat.

Nem jelenti azt sem, hogy havas latyakos lében ázó lábbal, kékre fagyott lábujjakkal, és borsónyira zsugorodott titokzatos szervekkel hazatérve elmajszolsz egy sportszeletet.

Nem jelenti azt sem, hogy hangtalan, félelmetes sötétségben gürizel a nyári sikerekért. Ezt nem téli sportnak hívják, hanem modern inkvizíciónak, amely csakis arra hivatott, hogy megértesse veled azt, amit már amúgy is tudsz, hála a modern társadalmi berendezkedésnek: hogy az életnek semmi értelme.

Ennek épp az ellenkezője igaz: amikor lehullanak az első levelek, és lassan arany-bordóba öltöznek a fák, és a hideg szél körbe-körbe kergeti a sárga és barna leveleket a földön, akkor itt az ideje, hogy rendes ruhába bújva, elindulj, és feltérképezd a körülötted lebzselő természetet. A finoman szitáló eső, a szállingózó hópelyhek belevonnak a természetbe, részévé tesznek a világnak. Az idő úgy áramlik körülötted, akár a szél, és a gondolat, hogy nem vagy egyedül, meleg és színes virágokat bont a lelkedben.

A cikk folytatódik a hirdetés után...

Az erdei utakon idősek baktatnak, bottal a kezükben. Bakancsba bújt apró lábacskákon, iskolások és óvodások sorjáznak az egyre sűrűbb bozótosok felé, titkaikkal elbújva a felnőtt szemek elől. Mert ez a titkok ideje. Az erdei vadak álmatagabbá válnak, a hideg tisztává és békéssé varázsolja a tájat és minden hang úgy zeng keresztül a levegőn, mintha direkt a te füled felé igyekezne.

Ha lehull a hó, és minden fehér lesz a dombok és hegyek között, akkor többé ne menj egyedül sportolni. Húzd ki meleg odvaiból a barátokat, ismerősöket. Ez az időszak kedvez a magánynak, a szomorkodásnak, depressziónak, de te ne hagyd magad. Ha együtt lábaltok a friss hóban, az egészen más érzés, mintha egyedül baktatsz odakint a téli tájon. Aztán egyszerre valahogy nincs is annyira hideg.

Tudod, úgy, mint a didergő király c mesében, ahol a királyt a világ minden kályhája sem tudta felmelegíteni, de a szeretet ige. Ha többen vagytok, a kezed melegebb lesz a hótól, a lábad gyorsabb lesz a hidegtől. És a mosolyodra apró jégcsapok fagynak.

Ez a téli sport: Barátok, és emberek együtt. Játék, kacagás, szeretet, együtt. Birkózás és hempergés a hóban, együtt. Ez az együtt az, amitől a tél túlélhető és élvezhető.

És ha mindezt valóban profi módon szeretnéd véghezvinni, akkor a következőkre figyelj:

1. Jó kezdés: a célok kitűzése

A hosszútávú tervezés, a célok kitűzése elsődleges fontosságú. Nem kell megijedni, ezek a célok nem feltétlenül kell, hogy valamilyen nagy versenyhez / teljesítményhez kapcsolódjanak, ugyanakkor a fejlődéshez és a motivációhoz szükséges egy, esetleg több cél.

2. Kutatómunka, előkészületek, edzőválasztás

A célok eléréséhez készítsünk tervet, nézzünk utána a lehetőségeknek. Lehetünk önmagunk edzői is, ebben nagy segítség az internet, de mivel ott nagyon könnyű eltévedni, hamis információkba botlani, ezért egy edző vagy tapasztalt sportoló tanácsait érdemes meghallgatni, főleg ha komolyabbak a terveink (fogyás, verseny, testépítés).

3. Készüljünk testben, lélekben, szellemben

Az edzés nemcsak fizikai felkészülés! Sőt...! A fizikai felkészülést segítheti vagy gátolhatja a lelki és szellemi életünk. A lelki segítség (amellett, hogy a mindennapjainkban törekszünk az egyensúlyra, a lelki békére), nagymértékben erősíthető a kisebb-nagyobb versenyekkel, amelyeket a felkészülés első harmada után vállalunk. Itt nem a "Verseny" fontos, hanem a többi ember, a hangulat, a megélés, a pozitív hozzáállás! Ne arra törekedjünk, ne azt figyeljük, hogy hol érünk célba, ki előzött meg minket és mi kit előztünk meg. Ezek nem lényeges ahhoz képest, hogy milyen volt a közérzetünk, mire tudtunk figyelni, milyen volt az edzésekhez képest a tempónk, testünk milyen jelzéseket adott.

A cikk folytatódik a hirdetés után...

4. Nyomkövetés, rugalmasság: ne a körülmények irányítsák az edzéseket, hanem mi magunk

Hetente nézzük meg, hogy mit terveztünk és mit végeztünk el! Amikor kénytelenek vagyunk kihagyni vagy rövidíteni edzést (ilyen biztosan lesz), akkor gondoljuk át, hogyan pótoljuk. Esetleg kell-e ott és akkor pótolni vagy pont az a jó, hogy kihagytuk (fáradtság, túledzettség, pihenés hiánya)...?
Itt ismét fontos szerep jut(hat) egy edzőnek, hiszen a kihagyott, de bepótlásra kerülő edzések jellege nagyon különbözhet attól, ami elmaradt. Ezt nagyon nehéz interneten és szóbeszéd alapján követni, de nem lehetetlen, főleg annak, akinek már nagy tapasztalata van ebben. De még neki sem árt a szakember tanácsa, véleménye...

5. Sikeres befejezés: a célok elérése és új célok kitűzése

Amikor elértük a célunkat, akkor szánjunk arra időt – akár magunkban, akár barátainkkal, családunkkal –, hogy végiggondoljuk az utat, amit megtettünk és eldöntjük, merre megyünk tovább.

 Forrás: Tóth Viktor - Malomsoky Ildikó |  

Programjainkat folyamatosan nyomon követheted a naptárunkban!

Kérlek személyesen keress fel a Kérdések, válaszok gomb megnyomásával!

 

0
0
0
s2sdefault
Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
Regisztrálás  \/ 
x

vagy
 Use Facebook account  Use Google account

Itt találod a kapcsolatot, ha kérdésed van!

TEREPSPORT RSS

Hírlevél - naprakészen

A hírlevél feliratkozással gyorsabban és naprakészebben kapsz tájékoztatást az eseményekről, hírekről, újdonságokról. Köszönjük!

Sportágak

XTERRA Tereptriatlon, terepduatlon


Spartan Race Akadályfutás, kalandtúra


Terepfutás Rövidtől az ultráig


Ironman Triatlon, duatlon, multisportok


Álatlános erőnléti edzések Erősítés, állóképesség, fittség


Országúti edzések Futás,kerékpár

Ajánlott tartalom

Edzőtábor 2017, Finale Ligure,...
2017.febr..07 10:17 Edzőtábor Finale 2017

Exkluzív felkészítő edzőtábor terepfutás, tereptriatlom, MTB, Ironman, féltávú triatlon valamint akadályfutás (Spartan, Running Warriors)  [ ... ]

HivatalosRészletek
Vegán élelmiszer gyártó a Nasd...
2019.máj..05 07:08 Beyond Meat a tőzsdén

Az egyik legjelentősebb tőzsdei fronton, a NASDAQ-on jelent meg a kaliforniai székhelyű "Beyond Meat" vegán élelmiszereket gyártó cég. A cég [ ... ]

Blog, naplóRészletek
Akadályfutó, terepfutó, matema...
2017.jún..23 16:29 Anna Salomon terepfutó és OCR versenyző

Ismét egy érdekes és aktív sportolóval készítettem interjút. Anna matamatikus, de évek óta edzőként dolgozik, fő sportja a terepfutás é [ ... ]

Blog, naplóRészletek
Szűcs Fatima interjú - Ironman...
2017.febr..24 06:20 Szűcs Fatima, terepfutás és Ironman

Szűcs Fatima évtizedek óta a magyar sportélet aktív és eredményes versenyzője. Személyesen 1993 óta ismerem, a Bécs-Budapest Szupermaraton  [ ... ]

Hirek, érdekességekRészletek

Naptár: edzések

27 - 27 May

OCR erősítő, fejlesztő edzés - PÁLYA 2019 05 27 - 17:00 - 2019 05 27 - 18:00 Pilisvörösvár Sportpálya, Pilisvörösvár, Hungary

17 - 21 Jun

Terepgyerek tábor 2019#1 2019 06 17 - 08:00 - 2019 06 21 - 16:00 Solymár, Solymár, Hungary

26 - 30 Aug

Terepgyerek tábor 2019#2 2019 08 26 - 08:00 - 2019 08 30 - 16:00 Solymár, Solymár, Hungary

Ajánlatunk: közösségi és személyes edzések Részletek...
Toggle Bar

Tervezett versenyeim 2019

  1. január 27: Téli Börzsöny Trail
  2. február 10: Kosd, Futapest Cross
  3. február 24: pilisszentkereszt, Futapest Cross
  4. március 16: BakonyRun OCR
  5. március 30: Pilis Trail
  6. április 27: Ultrakék Trail, Budai
  7. május 26: XTERRA Garda
  8. június 28-július 4: Transylvanian Multisport EB

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)