Tervezett közös versenyek 2018

  1. szeptember 15: Brutál Atom OCR középtávú OB
  2. szeptember 16: HEROES akadályfutás
  3. szeptember 22: Extreme Trail OCR hosszútávú OB
  4. október 14: Spartan Sprint
  5. október 28: TEFUTSZ gála
toth viktor spartan 480

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

0
0
0
s2sdefault
Edzés tanácsok a sérülések elkerüléséhez

A legjobb szándékkal mész edzeni, keményen odateszed magadat, hogy elérd a legjobb eredményt, amit szeretnél. Megpróbálod a megfelelő dolgokat megtenni amíg ott vagy, hogy maximáld az eredményt és minimalizáld a sérülés esélyét. Természetesen bemelegítesz a kezdés előtt, a végén nyújtasz, megfelelő cipőt viselsz (pl. ne viselj munkásbakancsot a futáshoz) és figyelsz a testedre, ugye? Sérüléseket azonban nagyon könnyen lehet szerezni.

Mielőtt azonban túl erőteljesen veregetnéd vállon magad, itt van néhány általános hiba amiket az emberek elkövetnek az edzéseken.

1. Nem megfelelő étkezés

Sok ember nem eszik megfelelően az edzés előtt. Sokan azt hiszik, hogy ha nincs a gyomrukban semmi, akkor extra adag zsírt fognak elégetni. Ez óriási hiba. Ha nincs elég üzemanyag a szervezetedben, az remegéshez és szédüléshez vezethet. A tested pedig nem jut elég energiához, ami miatt valószínű, hogy kevesebbet fogsz edzeni, és hamar fel fogod adni, mert fáradtnak fogod érezni magad.

A cikk folytatódik a hirdetés után...

Fontos, hogy mit és mikor eszel edzés előtt és után. Erről egy külön cikkben írunk, mert az egyik legnehezebb és sokrétűbb kérdés!

[SHARETOSHOW]

2. Dehidratáció, nem megfelelő folyadékpótlás

Amikor edzel akkor izzadsz, igaz? Az izzadtság főleg vízből áll. Szóval ha víz (izzadság) hagyja el a szervezetedet, azzal kombinálva, hogy nem iszol eleget, kiszáradáshoz vezet. Tudom hogy ez egyszerűnek hangzik, de ha meleg környezetben edzel, vagy szaunázol, akkor nagyobb eséllyel száradsz ki az edzés alatt. Ez okozhat izomgörcsöket, stresszt a belső szerveid számára, és zavartságot is okozhat, ami növeli a sérülés kockázatát.

Ne állj meg vagy sétálj gyakran a kúthoz, mert attól csak kiesel az edzésből, és a testednek több ideje lesz a lehűlésre (pl. ha résztávozol, kardiózol éppen). Vigyél magaddal vizet egy kulacsban, tartsd magad mellett, és GYAKRAN kortyolgass belőle.

3. Kevés vagy nem megfelelő pihenés

Minél keményebben dolgozol, annál jobb lesz az eredmény. Ez igaz lehet az irodában, amikor egy vizsgára készülsz, vagy amikor a házadat felújítod, de NEM mindig igaz az edzőteremben. Tudom hogy néhány edzőtermi patkánynak nehéz elfogadni ezt az információt, de időnként be kell iktatni pihenőidőket. A pihenőnapok alkalmat adnak a testednek arra, hogy regenerálódjon és új izmokat építsen. Ha fáradtnak érzed magad az edzés után, valószínűleg pihenésre van szükséged. Az edzéstől energikusabbnak és egészségesebbnek kellene érezned magad. Ha nem így érzed, akkor a tested ezt a módszert választotta arra, hogy jelezze, hogy túl keményen nyomod a sportolást.

[/SHARETOSHOW]

4. Unalom, alulmotiváltság

A cikk folytatódik a hirdetés után...

Az unalom nem hangzik túl veszélyesnek, de tönkre tudja tenni még a leglelkesebb felkészülést is. Ha túl sokáig folytatod ugyanazt a rutint, és túl sok olyan gyakorlatot csinálsz amit titkon nem szeretsz, vagy csak téli depresszióba esel, ezek mind okozhatnak egyfajta kedvetlenséget. Szerencsére vannak módszerek, amikkel legyőzheted az ambíciód támadóit. Próbáld meg variálni a rutinodat, mert ez nem csak abban fog segíteni, hogy tartósan érdekesnek találd azt amit csinálsz, hanem olyan izmokat is edzeni fogsz amiket korábban nem. Ha találsz egy új edzőpartnert, vagy másfajta zenét hallgatsz edzés közben (ez persze nem a javasolt, de elfogadott segítség edzés közben), az szintén segíteni fog felrázni a dolgokat egy kicsit. Ha az edzőteremben csoportosan is lehet edzeni, az az egyik legjobb módja annak, hogy az edzésválságból kikerülj. Még ha ez olyan dolog is, amit normál esetben nem tennél meg, legalább egyszer próbáld ki. Vagy valami újra fogsz rátalálni, amit szeretni fogsz, vagy annyira szörnyű élmény lesz, hogy HÁLÁS leszel azért, hogy visszatérhetsz a jó öreg, megszokott, unalmas rutinodhoz.

Vigyázz, ne ess abba a hibába, hogy a buli hangulat gyengítse az edzést!

A legjobb módja az unalom-blues legyőzésének pedig az, ha kimozdulsz és részt veszel egy triatlonon, egy terepfutó vagy egy spartan versenyen.

Motivált maradsz majd amíg a versenyre készülsz, a verseny napján pedig garantáltan NEM fogsz unatkozni.

 Forrás: Tóth Viktor - Labancz Emőke | www.spartan.com 

Programjainkat folyamatosan nyomon követheted a naptárunkban!

Kérlek személyesen keress fel a Kérdések, válaszok gomb megnyomásával!

0
0
0
s2sdefault
Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
Regisztrálás  \/ 
x

vagy
 Use Facebook account  Use Google account

Itt találod a kapcsolatot, ha kérdésed van!

TEREPSPORT RSS

Hírlevél - naprakészen

A hírlevél feliratkozással gyorsabban és naprakészebben kapsz tájékoztatást az eseményekről, hírekről, újdonságokról. Köszönjük!

Sportágak

XTERRA Tereptriatlon, terepduatlon


Spartan Race Akadályfutás, kalandtúra


Terepfutás Rövidtől az ultráig


Ironman Triatlon, duatlon, multisportok


Álatlános erőnléti edzések Erősítés, állóképesség, fittség


Országúti edzések Futás,kerékpár

Ajánlott tartalom

Nők a terepen - miért jó nőkén...
2017.ápr..28 12:42 Jamie Whitmore, terepsportoló, 2 gyermekes édesanya

Mi nők sokféleképpen és sokszor gondoljuk, hogy védelemre, biztonságra szorulunk. De milyen az a biztonság, amire valójában vágyunk, és mi  [ ... ]

Blog, naplóRészletek
Szénás kör, Budapest nagy tere...
2018.aug..23 18:00 Nagy-Szénás Kör, napfelkelte

A „Kör” mára már legendássá vált terepfutó kihívás, hozzá hasonló az évek során több helyszínen is megjelent az országban. Vannak  [ ... ]

HivatalosRészletek
Tapasztalataim a talpi bőnye s...
2017.dec..16 18:55 Nyújtás. lazítás - talpi bőnye gyulladás

Több, mint 35 év futómúlt után kaptam meg ezt az "ajándékot", 2017 áprilisában teljes erővel rám tört a talpi bőnye gyulladás (plantar f [ ... ]

Életmód, táplálkozásRészletek

Naptár: edzések

27 - 27 Oct

OCR akadályfutó és erősítő edzés - szabadtér 2018 10 27 - 08:00 - 2018 10 27 - 09:15 Solymár, PEMÜ Sportcsarnok, Solymár, Hungary

11 - 11 Nov

Futás a Csarna-völgyért 2018 11 11 - 11:00 - 2018 11 11 - 16:00 Kemence, Kemence, Hungary

Ajánlatunk: közösségi és személyes edzések Részletek...
Toggle Bar

Tervezett versenyeim 2018

  1. szeptember 15: Brutál Atom OCR középtávú OB
  2. szeptember 16: HEROES akadályfutás
  3. szeptember 22: Extreme Trail OCR hosszútávú OB
  4. október 14: Spartan Sprint
  5. október 28: TEFUTSZ gála
  6. november 24: Sasfészek Vertical
  7. december 8: Futapest Mogyoród

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)