Tervezett közös versenyek 2018

  1. szeptember 15: Brutál Atom OCR középtávú OB
  2. szeptember 16: HEROES akadályfutás
  3. szeptember 22: Extreme Trail OCR hosszútávú OB
  4. október 14: Spartan Sprint
  5. október 28: TEFUTSZ gála
toth viktor spartan 480

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

0
0
0
s2sdefault
Szabó Dávid, OCR - Spartan Beast

Szabó Dáviddal a Spartan Beast miskolci futama után készítettük az interjút, ahol hatalmas versenyben, a régió (és a világ) egyik legjobb versenyzőjének (Peter Ziska) is feladta a leckét, végül az elit kategória ezüstérmét szerezte meg. Dávidot a sportsiker mellett az közelmúltban meglépet életmódváltással kapcsolatban kérdeztük.

Mutasd be magadat az olvasónak - minden amit fontosnak tartasz (főleg az elmúlt évekből - sport, munka, család...), hogy megismerjenek. (minimum 5 maximum sok-sok mondatban - mindenféle sportok, kalandok,...).

Szabó Dávid vagyok, 24 éves, tanár szakos egyetemi hallgató az Eszterházy Károly Egyetemen. Fő szakterületeim az angol nyelv és a testnevelés. Fiatalabb koromban rendszeresen sportoltam a tanórákon kívül, így volt szerencsém kipróbálni számos sportágat, mint például a: labdarúgást, kosárlabdát, kézilabdát, gerelyhajítást stb. Középiskolásként a labdarúgás mellett egyre jobban előtérbe került a szertorna a testnevelő tanárom révén, így sikerült számos új mozgásformát elsajátítani és további önbizalmat nyerni a sportmozgás terén. A futáshoz csupán az egyetemi éveim első 2 évében kerültem közelebb, mindaddig csupán alkalmanként vettem rá magam a szabadban való futásra, természetesen kizárólag zene kíséretében. Szaktársam, atlétika tanárom és a környezetemben felbukkanó emberek hatására kezdtem el komolyabban gondolkodni a futás fontosságán, amely igen kis idő alatt nagy hatást gyakorolt a mindennapjaimra. 2016 októberében volt az, hogy elsőnek kapcsolatba kerültem bármiféle futóversennyel, elsőnek önkéntesként, majd 1 hétre rá, mint versenyző. Akkor elért sikerem jelentette számomra a belépőt a versenyzői világba, úgy éreztem, van helyem a versenytársak között.
Azóta eltelt 2 év, amely során számos dobogós helyezéssel büszkélkedhetek futó-, terepfutó-, illetve terepakadályfutó versenyek tekintetében. Legutóbbi nemzetközi sikerem a Spartan Európa Bajnokságon elért korosztályos (18-24 év) 1. helyezésem. Idén november elején kerül sorra a következő megmérettetésem, ami már világszintű kihívás lesz, ami a Spartan Trifecta Világbajnokság (2 nap - 3 verseny), amit Spártában rendeznek meg.

Mit szeretsz az akadályfutásban, miben más ez mint a többi sport? Hogyan és kinek ajánlanád?

A cikk folytatódik a hirdetés után...

Az akadályfutó versenyek során nem elég az, hogy valaki jól tud futni, mert az akadályok számos más fizikális- és mentális képességet vesznek igénybe. Itt tudni kell, hogyan tartalékold az erőt a futás során úgy, hogy az akadályokat sikeresen teljesítsd és ugyanúgy feltudd venni az addig meglévő iramot. Az akadályok tehát arra szolgálnak, hogy megtörjék a versenyző lendületét és arra késztessék mentálisan, hogy mindent precízen kiszámoljon. Ennek a kihívásnak lettem a szerelemese.
Ajánlanám minden olyan egyénnek, aki szeretne valami izgalmat belecsempészni a hétköznapi futásokba, aki szereti a különféle időjárások közepette megmártóztatni magát a sárban, miközben szögesdrót alatt kúszhat, ami természetesen a fotósok előszeretettel örökítenek meg. Ajánlanám mindenkinek, nemtől és kortól függetlenül, aki szeretné saját maga korlátatit leküzdeni, valami újat megtapasztalni és persze azoknak, akik szeretnék fejleszteni erőállóképességüket. De egy valami nagyon fontos! Kellő felkészülés nélkül senki se fogjon bele egy terepakadályfutó versenybe, mert abból rendszerint sérülés keletkezik, illetve a motiváció elvesztése sikertelenség esetén.

Mesélnél nekünk arról, hogy hogyan táplálkozol versenyek előtt, van e különbség a szokásos étrended közt és a verseny előtti között?

Általánosságban elmondható, hogy a versenyt megelőző időszakban nem tapasztalható nagy változás az étrendemben, mivel az aktuális táplálkozásom egyaránt megfelel minden egyes időszak igényeinek. Korábban alkalmaztam azt a metódust, amikor is a versenyhéten megnöveltem a szénhidrátbevitelt különböző formákban, illetve mellőztem a húsfogyasztást.

A közelmúltban egy nagy változtatást tettél az életmódodban. Mesélnél erről? Miért, hogyan és milyen távlatokkal tervezed ezt? Mik az első tapasztalataid?

szabo david ocr akadalyfutas 1

Amint az előbbiekben említettem, versenyek előtt próbáltam a húsfogyasztást mellőzni, azt megelőzően is csupán tonhalra szűkítettem a hústermékek palettáját. Manapság a húsiparban az állatok gondozása, neveltetése hihetetlen iramban felgyorsult, ami egyáltalán nem a természetes folyamatoknak köszönhető. Nem szándékoztam tovább a szervezetembe bevinni olyan eredetű tápanyagforrást, amiről tudtam, hogy az számomra káros. Továbbá, olvastam számos könyvet, cikket a sporttáplálkozásról, ahol a vegetáriánus- és vegán étrend egyszerűsége, de mégis komplex előnyei pozitív hatással voltak a sportteljesítményre, így nem volt kérdéses, hogy adok egy esélyt az étrendem megváltoztatásának. Eddigi tapasztalataim egyértelműen azt mutatják, hogy több energiát érzek magamban, kevesebb alvás szükséges, hamarabb regenerálódom és a sportteljesítményem is jelentősen javult. Ezek alapján szeretném ezt a típusú táplálkozást addig megtartani, amíg az csak lehetséges a világegyetemben ?

Milyen fajta edzéseket végzel, és ki készíti az edzéstervedet? Mi a kedvenced, mit nem szeretsz? Mi az, amiben a legtöbbet kell fejlődnöd?

Főként erőállóképességet növelő és koordiniációs képességeket fejlesztő edzéseket végzek a szabadban lehetőségeimhez mérten. Ez magába foglalja a rendszeres terepfutást hegyvidéken, a barátom edzőpályáján végzett ügyességi feladatok gyakorlását, illetve magát a saját testsúllyal végzett erősítő gyakorlatokat. Az edzésterveimet mindig én magam állítom össze, eddig még nem fordultam soha senkihez segítségért, mivel nem láttam szükségesnek a fejlődésem tekintetében. A kedvencem az edzéseket illetően a vertikál futás, amikor hosszasan kell futnom hegyre fel. Olyankor valóban érzem azt, hogy élek, a szívem pedig dolgozik, ahogy annak kell. Amiben a legtöbbet kell fejlődnöm, az a fogáserősség. Egyes akadályoknál érzem azt, hogy ide nem kellően megfelelő az a szint, ahol éppen tartok és olykor nagyon sok múlik egy-egy akadály sikeres teljesítésén.

Technika sportot űzöl legalább részben. Mit használsz most technikában, kiegészítőkben, mik szükségesek ezekhez a versenyekhez? A felszerelésed kapcsán mi a nagy álmod, mit szeretnél beszerezni, kipróbálni, használni? Miért?

szabo david ocr akadalyfutas 3

Ehhez a sportághoz elengedhetetlen a megfelelő futócipő megléte. Tapadnia kell minden fajta felületen, legyen az száraz-köves vagy nedves-saras talaj. A cipőnek mindemellett a súlya is nagy szerepet tölt be, mivel egy hosszabb távú versenyen jelentős súly hordásától szabadulhatunk meg egy minimális darabbal. A ruházat többi része akkor előnyös, ha azok testhezállóak és kompressziós technikát is szolgáltatnak. Legyen izzadtságelvezető és természetesen minél könnyebb, ne zavarja a mozgás hatékonyságát. Ami jelenleg még nincs, az egy profi futózsák, továbbá a hosszabb távon szükséges frissítő eszközök hozzá tartozóan. Edzésekhez szeretnék súlymellényt és egyéb erősítéshez kiváló eszközöket, amivel következő szintre emelhetném a teljesítményem.

Kicsit a pihenésről, hobbiról is beszéljünk, hiszen minden sportolónak szüksége van jó pihenésre. Te mivel pihened ki magadat, mi kapcsol ki?

Jelenleg én magam sem fordítok kellő időt arra, hogy kipihenjem magam. Az idei évben 2x annyi versenyen vettem részt eddig, mint a tavalyi év során, ez pedig a mohóságomból adódik. Így év végén kezdem érezni, hogy ha lezajlott a VB, azt követően 1,5-2 hét regenerálódási időszak kell, hogy jöjjön, mivel nem szeretnék lesérülni, kimerülni hosszabb időre.
Nem is olyan régen volt borda- és talpsérülésem, amik miatt nem tudtam se futni, se semmi. Akkor tudtam pihenni többet és érezhetően jobban tudtam belevágni ismét a dolgokba úgy, hogy a teljesítményem se látta kárát. Ha pihenésről van szó, akkor többnyire szeretek feküdni, olvasni, zenét hallgatni, filmeket nézni, vagy a természetben sétálni mindenféle versenyszellem nélkül.

Mit ajánlanál annak, aki OCR versenyre készül: OCR 10 parancsolat, amit mindenképpen be kell tartani annak, aki be akar jutni a célba?

1. Légy őszinte magaddal! Tudd, mi az erősséged és a gyengeséged hiúságok nélkül.
2. Rendelkezz megfelelő sportfelszereléssel! Az olcsó, sima talpú cipő a Lidl-ből lehet nem a legjobb választás (True story :D).
3. Készíts felkészülési tervet! Erősítsd gyengeségeid, tökéletesítsd erősségeid!
4. Tartsd be a fokozatosság elvét! Ne ugorj bele hirtelen a hosszabb távokba, erősebb edzésekbe.
5. Vezess naplót! Ennek köszönhetően bármikor visszanézheted az adott edzéssel és táplálkozással való tapasztalatod, illetve a fejlődésed idővonalát.
6. Első a táplálkozás! Alakítsd ki a számodra ízletes, de a sportolási céljaidnak is megfelelő étrendet. Ha meg van a helyes étrend, akkor jöhet a kemény edzés!
7. Vedd körbe magad pozitív kisugárzású emberekkel! Fontos, hogy olyan emberek vegyen körül, akik támogatják a célod és nem néznek bolondnak, őrültnek csak azért, mert te nem akarsz átlag ember lenni, mint a többiek.
8. Eddz keményen! Könnyű versenyt szeretnél? Ahogy mondtam, eddz keményen!
9. Olvass sokat! A fizikális felkészültség egy dolog, a fizikális és mentális együtt viszont minden.
10. Élvezd, amit csinálsz! Leld meg az örömöd minden apró dologban, mozzanatban, amit azért teszel, hogy elérd a célod ?

 szabo david ocr akadalyfutas 6

Programjainkat folyamatosan nyomon követheted a naptárunkban!

Kérlek személyesen keress fel a Kérdések, válaszok gomb megnyomásával!

 

 

0
0
0
s2sdefault
Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
Regisztrálás  \/ 
x

vagy
 Use Facebook account  Use Google account

Itt találod a kapcsolatot, ha kérdésed van!

TEREPSPORT RSS

Hírlevél - naprakészen

A hírlevél feliratkozással gyorsabban és naprakészebben kapsz tájékoztatást az eseményekről, hírekről, újdonságokról. Köszönjük!

Sportágak

XTERRA Tereptriatlon, terepduatlon


Spartan Race Akadályfutás, kalandtúra


Terepfutás Rövidtől az ultráig


Ironman Triatlon, duatlon, multisportok


Álatlános erőnléti edzések Erősítés, állóképesség, fittség


Országúti edzések Futás,kerékpár

Ajánlott tartalom

Alina Warren hosszútávúszó, ul...
2017.dec..20 09:42 Alina Warren hosszútávúszó

Interjú alanyunk Alina Warren egy különleges angol hölgy, aki ultra távokat úszik tengerekben, óceánokban. A kedvence az éjszakai nyílt víz [ ... ]

Edzés, mozgás, sport, verseny...Részletek
Száraz Dénes az Mount Everestr...
2017.márc..24 09:50 Száraz Dénes Mount Everest expedíció 2017

Száraz Dénes az mai idők egyik legaktívabb színésze, többszörös Ironman, terepultra futó és a X2S TEAM tereptriatlon versenyzője. Sz [ ... ]

Hirek, érdekességekRészletek
Nők a terepen - miért jó nőkén...
2017.ápr..28 12:42 Jamie Whitmore, terepsportoló, 2 gyermekes édesanya

Mi nők sokféleképpen és sokszor gondoljuk, hogy védelemre, biztonságra szorulunk. De milyen az a biztonság, amire valójában vágyunk, és mi  [ ... ]

Blog, naplóRészletek
Interjú Trevor Carter speciáli...
2017.jan..10 11:49 Trevor Carter tűzoltó és terepsportoló

Interjú alanyunk Trevor Carter az US egyik kiemelkedő outdoor sportolója. Miért pont ő? Életével, sporteredményeivel, a sporthoz és a közös [ ... ]

Hirek, érdekességekRészletek

Naptár: edzések

17 - 17 Nov

OCR akadályfutó és erősítő edzés - szabadtér 2018 11 17 - 08:00 - 2018 11 17 - 09:15 Solymár, PEMÜ Sportcsarnok, Solymár, Hungary

Ajánlatunk: közösségi és személyes edzések Részletek...
Toggle Bar

Tervezett versenyeim 2018

  1. szeptember 15: Brutál Atom OCR középtávú OB
  2. szeptember 16: HEROES akadályfutás
  3. szeptember 22: Extreme Trail OCR hosszútávú OB
  4. október 14: Spartan Sprint
  5. október 28: TEFUTSZ gála
  6. november 24: Sasfészek Vertical
  7. december 8: Futapest Mogyoród

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)