Tervezett közös versenyek 2019

  1. január 27: Téli Börzsöny Trail
  2. február 10: Kosd, Futapest Cross
  3. február 24: pilisszentkereszt, Futapest Cross
  4. március 16: BakonyRun OCR
  5. március 30: Pilis Trail
toth viktor spartan 480

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

0
0
0
s2sdefault
Spartan és akadályfutás edzéstippek

(Ben Greenfield cikke - Labancz Emőke és Tóth Viktor fordítása)

Extra tippek haladóknak a Spartan Beast akadályfutáshoz Ben Greenfield edzőtől és versenyzőtől. Spartan Beast tanácsai hasznosak és megélt tapasztalatokon alapulnak.

Mivel én is hasonló elveket vallok, jónak láttam magyarul is közzétenni a cikket. A saját kiegészítések hamarosan olvashatóak lesznek ezekhez a tanácsokhoz.

+ Hozzászokás a hideghez

A hidegről szólva ez a versenyt hihetetlenül hideg volt, annyira hideg, hogy a kezem majdnem hozzáragadt a mászóhálóhoz amint megfogtam. Olyan hideg volt, hogy ha nagyobb lett volna a páratartalom a Killing Mountain hegyen, akkor havazott volna. Olyan hideg volt, hogy sok ember kihűlés miatt esett ki a versenyből. Ami miatt dicsekszem, az az, hogy a hideg kicsit sem zavar engem. Ahogy fentebb említettem, markolni nehéz volt, de a hideg nem zavar annak köszönhetően hogy kétszer egy nap 2-5 perces hidegzuhanyt veszek
 heti egy-kétszer 15-30 percet hideg vízben úszom
.

Részt veszek a Kokoro Camp(*)-en (ezt tényleg javaslom, ha szó szerint 20-szor keményebb akarsz lenni)
.

A cikk folytatódik a hirdetés után...

A tűzlégzés(*) nevű légzőgyakorlatot végzem
.

Egyszerűen szólva ha hozzá vagy szokva a hideghez akkor nem fog zavarni. A test bámulatba ejtően alkalmazkodóképes. Szóval ugyanúgy ahogy heti két-három, több mint 30 perces szaunázást iktatok be, ha tudom hogy forróság lesz a versenyen, a hidegre koncentrálok, amikor tudom, hogy hideg verseny elé nézek. És még valami: ha hidegen gondolkozol, fázni fogsz. Szóval legyenek meleg gondolataid. Nem viccelek.

++ Gyors gyaloglás

Szent hegyek. Ezen a versenyen sok van belőlük, és túl meredekek ahhoz hogy fuss rajtuk.

Matt Novakovichnak, az egyik csúcs spartanversenyzőnek van egy igazi taposómalma, amit “lejtő taposómalomnak” hívnak, és ami kb. 40%-ig tud megdőlni. Ez elég okos, ugyanakkor költséges is.

Ha találsz valahol a közeledben egy nagyon meredek dombot, és ha nincs a közeledben felhőkarcoló vagy hotel vagy parkolóház ahol sok lépcső van, akkor kezdd azzal a gyakorlást, hogy 5-10 perces gyors mászóintervallokat tartasz.

A cikk folytatódik a hirdetés után...

Nem kell futnod közben, de azt meg kell tanulnod, hogy előredőlj, és gyorsan gyalogolj (mint a speed hikingnál). Új izmokat fogsz felfedezni a hátad alsó részében és a fenekedben, amiknek eddig a létezéséről sem tudtál, de ez negyon meg fog térülni amikor majd a versenyre kerül a sor. Néhány igen segítő gondolat egy cikkből ami a gyors gyaloglásról szól:

...itt egy rakás technika amit alkalmazhatsz, hogy fejleszd a gyorsgyalogló képességedet. Néhányan az elitből, például Kilian Jornet vagy Anton Kuprichka mind a két kezüket használják, hogy lenyomják az elöl lévő lábukat amint meredeken felfelé mennek. Mások botokat használnak, vagy jobban lengetik a karjaikat.
A lépés hosszúsága szintén nagy különbséget okozhat. A hajlásszögön és a lábad hosszúságán sok fog múlni, úgyhogy kísérletezz rövidebb és hosszabb lépésekkel, amíg megtalálod azt, amelyik a leghatékonyabb.
A legjobb módja ennek az, ha kiválasztasz egy dombot, felgyalogolsz rá, és méred az idődet. Ismételd meg ezt a folyamatot úgy, hogy minden egyes alkalommal valami másra koncentrálsz, és megnézed, hogy mitől lesz a legjobb az eredmény. Például koncentrálj arra, hogy lengeted a karjaid, utána pedig próbáld ki azt, hogy az elöl lévő lábadhoz nyomod őket, és nézd meg hogy hogyan haladsz gyorsabban.
Tartsd észben, hogy ez változhat meredekebb vagy fokozatosabb lejtőn, szóval kísérletezz mindig másfajta lejtőkön.

Mindehhez azt fűzném hozzá, hogy az egyik dolog amit sok elit versenyzőnél észre fogsz venni, az, hogy gyalogolnak a nagyon meredek lejtőkön, de aztán rövid futásokat iktatnak be amikor ösvényeken vagy lapos részeken haladnak át, és így itt-ott nyernek néhány másodpercet, ami gyorsan összeadódik.

+++ Cipekedj

Egy akadály volt a Vermont Beast-en ami egyszerűen összetörte az embereket. Komolyan. Nagydarab felnőtt atléták ültek a hegyoldalon kezükbe temetett arccal, és sírtak - mert fogalmuk sem volt, hogy mit tegyenek.

A teljes szöveg eléréséhez kérjük jelentkezz be az oldalra - regisztrálj, ha eddig nem tetted meg!

Sok hasznos tanácsot és információt érsz el ezzel a lehetőséggel. Ide kattintva megteheted.

A másik előnye a dárdahajításnak, hogy ha valaha egy túlélős zombiapokalipszis-jelenetben találnád magad, akkor meg fogsz tudni ölni egy nagyobb állatot, vagy le tudsz mészárolni egy zombit, hogy egy nappal tovább élj. Hát ez ennyi.    

(A cikk első része: 1. rész)

 

Forrás: www.bengreenfieldfitness.com 

 

Programjainkat folyamatosan nyomon követheted a naptárunkban!

Kérlek személyesen keress fel a Kérdések, válaszok gomb megnyomásával!

 

0
0
0
s2sdefault
Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
Regisztrálás  \/ 
x

vagy
 Use Facebook account  Use Google account

Itt találod a kapcsolatot, ha kérdésed van!

TEREPSPORT RSS

Hírlevél - naprakészen

A hírlevél feliratkozással gyorsabban és naprakészebben kapsz tájékoztatást az eseményekről, hírekről, újdonságokról. Köszönjük!

Sportágak

XTERRA Tereptriatlon, terepduatlon


Spartan Race Akadályfutás, kalandtúra


Terepfutás Rövidtől az ultráig


Ironman Triatlon, duatlon, multisportok


Álatlános erőnléti edzések Erősítés, állóképesség, fittség


Országúti edzések Futás,kerékpár

Ajánlott tartalom

Bíró Zsófia tervei a Szénás Kö...
2018.szept..28 08:39 Bíró Zsófia tervei a Szénás Kör és Scott Jurek között

Zsófival már többször "köröztünk" terepen együtt a télen (a fotó is egy ilyen alkalommal készült, rajta Nagy Lajos és Marlok Henrik, akik [ ... ]

Hirek, érdekességekRészletek
Nadezhda Pavlova, Ironman, tri...
2017.okt..29 18:27 Nadezhda Pavlova

Beszélgetőpartnerünk Nadezhda Pavlova, a 27 éves orosz származású, Amerikában élő fotómodell, triatlon versenyző, akinek a legjobb Ironman [ ... ]

Edzés, mozgás, sport, verseny...Részletek
Száraz Dénes az Mount Everestr...
2017.márc..24 09:50 Száraz Dénes Mount Everest expedíció 2017

Száraz Dénes az mai idők egyik legaktívabb színésze, többszörös Ironman, terepultra futó és a X2S TEAM tereptriatlon versenyzője. Sz [ ... ]

Hirek, érdekességekRészletek
Schmidt Norbert extrém triatlo...
2019.máj..25 08:23 Schmidt Norbert extrém triatlon 2019

Schmidt Norbi május 23-án nekivágott egy extrém triatlon rekordkísérletnek: 2019-ben, 19 nap alatt végigjárja a magyar megyéket és minden me [ ... ]

Blog, naplóRészletek

Naptár: edzések

27 - 27 May

OCR erősítő, fejlesztő edzés - PÁLYA 2019 05 27 - 17:00 - 2019 05 27 - 18:00 Pilisvörösvár Sportpálya, Pilisvörösvár, Hungary

17 - 21 Jun

Terepgyerek tábor 2019#1 2019 06 17 - 08:00 - 2019 06 21 - 16:00 Solymár, Solymár, Hungary

26 - 30 Aug

Terepgyerek tábor 2019#2 2019 08 26 - 08:00 - 2019 08 30 - 16:00 Solymár, Solymár, Hungary

Ajánlatunk: közösségi és személyes edzések Részletek...
Toggle Bar

Tervezett versenyeim 2019

  1. január 27: Téli Börzsöny Trail
  2. február 10: Kosd, Futapest Cross
  3. február 24: pilisszentkereszt, Futapest Cross
  4. március 16: BakonyRun OCR
  5. március 30: Pilis Trail
  6. április 27: Ultrakék Trail, Budai
  7. május 26: XTERRA Garda
  8. június 28-július 4: Transylvanian Multisport EB

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)