Tervezett közös versenyek 2019-2020

  1. november 2-3: kalandtúra
  2. november 9: Várgesztes, Futapest Cross
  3. december 8: Mogyoród, Futapest Cross
  4. december 29: Csömör, Futapest Cross
toth viktor spartan 480

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

0
0
0
s2sdefault

Az akadályfutás, kalandverseny és XTERRA tereptriatlon különlegessége talán abban rejlik, hogy nem lehet tökéletesen felkészülni rájuk. Mindent tegyünk meg, amit tudunk az edzéseken – és maradjunk rugalmasak mind a fizikai, mind a lelki megpróbáltatásokkal szemben, amelyekkel a rajt és cél között bárhol találkozhatunk.

Kaland és akadályversenyek

Ezért nemcsak a fizikumunkat kell a legszélesebb tartományban edzeni, ellenállóvá tenni, hanem a technikai tudásunkat, a váratlan helyzetekre adott reakcióinkat és a szélsőséges körülmények közötti viselkedésünket is csiszolni kell.

 

A program nyári időzítésű, de az időben bármikor szabadon eltolható, attól függően, mikor szeretnénk a legjobb formában lenni.

Általános sportélettani tény, amit figyelembe kell venni: a csúcsidőszak akár 2-3 hónapot is átölelhet, de utána mindenképpen kell pihenő szakasznak következni, ami –edzettségtől és élettani sajátosságoktól függően – lehet 1-2 hét, de 1-2 hónap is, mielőtt ismét komoly terhelést tud elviselni a szervezet (komoly károsodás nélkül!). 

Edzés általános szakasz

Alap erőnlét nélkül ne is vágjunk bele! Aki ilyen erőpróbákon szeretne jól szerepelni, annak komoly állóképességre és dinamikus mozgásra van szüksége, amit nemcsak ’tiszta’ körülmények között gyakorolt, mielőtt bármi speciális edzést elkezdene. Ez az időszak 1-2 hónap hosszú (rendszerint december-január).

A cikk folytatódik a hirdetés után...

A legfontosabb alapozó edzések, minél egyenletesebb pulzussal, nem túl intenzíven:

  • Hosszú futás (15 km felett, lehetőleg terepen)

  • Hosszú kerékpár vagy spinning (1.5 óra felett)

  • Úszás (2-3 km)

  • Erősítés (főleg has- és hátizmok), evezés, falmászás, lovaglás, túrázás

Az alapozó időszakban érdemes figyelmet fordítani a stílusra: futásnál a lépéshosszra, a talajfogásra (főleg terepen, különböző talajokon gyakorolva), kerékpáron a körkörös hajtásra, a beállításokra (nyereg, kormány, pedál), úszásnál a vízfekvésre, a láb- és kéztempóra. Ilyenkor érdemes megtanulni vagy ismételni a kötéltechnikát, csomókat, átgondolni az előző évek tapasztalatait, vagy ezek hiányában filmeken megnézni azokat a versenyeket, amelyek hasonlítanak az eltervezetthez.

Ugyancsak ebben az időszakban lehet elkezdeni a felkészülést a frissítésre is, új ételeket, italokat kipróbálni, edzés előtt, közben és után. Mindenképpen fontos a rendszeres és sok pihenő. Később kevesebb időnk lesz rá!

Edzés speciális szakasz

Az alapozás után jöhet a valódi feladatra való felkészülés. A versenyzők ezt az időszakot is felosztják erősítő és gyorsító hetekre, de ezek össze is mosódhatnak.

A teljes szöveg eléréséhez kérjük jelentkezz be az oldalra - regisztrálj, ha eddig nem tetted meg!

Sok hasznos tanácsot és információt érsz el ezzel a lehetőséggel. Ide kattintva megteheted.

Közvetlenül a verseny előtt fontos, hogy bejárjuk a terepet. Ha erre nincsen lehetőség, akkor legalább a környéken a talaj- és időjárási viszonyokat ismerjük meg. Gondoljuk végig, amit tenni akarunk, készítsünk fejben egy tervet a rajttól a célig és gondolatban akár többször is menjünk végig rajta.

Ne feledjük azonban, hogy verseny közben mindig az adott helyzetnek megfelelően kell döntenünk, az előre elgondolt tervek csak útmutatók! A távtól és az intenzitástól függően együnk, igyunk rendszeresen, egyszerre keveset, de mielőtt megéheznénk, megszomjaznánk – akkor ugyanis már a szervezet jelzéséhez képest mindenképpen későn kerülnek be a szükséges anyagok. Ez pedig mindenképpen teljesítmény- és koncentrációromlást jelent.

Utólag érdemes újragondolni az egész versenyt, meglátni a hibákat és a váratlan lehetőségeket, amelyeket esetleg nem használtunk ki. Így a következő alkalommal már kevesebb váratlan helyzettel kell szembenéznünk. Talán nem is véletlen, hogy a legjobb XTERRA versenyzők és kalandtúrázók sem a legerősebb, fiatal versenyzők közül kerülnek ki.

Edzések, edzéstervek: www.triatlonedzo.hu | Edzés cégeknek: www.cegedzes.hu

 

Programjainkat folyamatosan nyomon követheted a naptárunkban!

Kérlek személyesen keress fel a Kérdések, válaszok gomb megnyomásával!

 

0
0
0
s2sdefault
Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
Regisztrálás  \/ 
x

vagy
 Use Facebook account  Use Google account

Azonnali értesítés az új tartalmakról, a Google feed szolgáltatással. Csak a mail címedet kell megadnod, majd mehetsz edzeni, és utána olvashatod ami az oldalon megjelenik!

Email:

Delivered by FeedBurner


Itt találod a kapcsolatot, ha kérdésed van!

TEREPSPORT RSS

Hírlevél - naprakészen

A hírlevél feliratkozással gyorsabban és naprakészebben kapsz tájékoztatást az eseményekről, hírekről, újdonságokról. Köszönjük!

Sportágak

XTERRA Tereptriatlon, terepduatlon


Spartan Race Akadályfutás, kalandtúra


Terepfutás Rövidtől az ultráig


Ironman Triatlon, duatlon, multisportok


Álatlános erőnléti edzések Erősítés, állóképesség, fittség


Országúti edzések Futás,kerékpár

Ajánlott tartalom

Hogyan lesz a mozgásszegény él...
2018.okt..12 15:40 Vígh Levente a Szénás Körön

Vigh Leventével közös a szakmai hátterünk, hiszen mindketten informatikusok vagyunk. Igaz, én már edzőként kerültem vele kapcsolatba, amikor [ ... ]

Hirek, érdekességekRészletek
Adam Brashaw a vegán kaszkadőr...
2017.aug..01 14:53 Adam Brashaw vegán kaszkadőr (Assassin's Creed, Bourne)

Interjú Adam Brashaw vegán kaszkadőrrel, aki a mai akciófilmnek legjavában a főszereplők akciójeleneteit koreografálja, segíti, végrehajtja [ ... ]

Edzés, mozgás, sport, verseny...Részletek
Dupla Ironman és a fitnesz, in...
2018.szept..18 07:52 Besencziné Nagy Kornélia

Egy olyan hölggyel készítettem interjút, akit elsősorban sportolóként ismerek, bár a legtöbb embernek inkább a közéleti szereplései miatt [ ... ]

Hirek, érdekességekRészletek
A sportsérülések leggyakoribb ...
2019.ápr..15 13:33 Az X2S TEAM a tereptriatlon OB után

A cikk első részében az általánosabb hibákat néztük át, a második részben a speciálisabb problémákat elemezzük. Nincs kétség: a sér [ ... ]

Edzés, mozgás, sport, verseny...Részletek

Naptár: edzések

19 - 19 Nov

Akadályfutó edzés - alap (ingyenes bevezető) 2019 11 19 - 16:00 - 2019 11 19 - 17:00 Multisport Bázis, Budapest, Hungary

19 - 19 Nov

Akadályfutó edzés - haladó (ingyenes bevezető) 2019 11 19 - 17:30 - 2019 11 19 - 18:45 Multisport Bázis, Budapest, Hungary

08 - 08 Dec

1. Multisport Bázis nyílt horizontális függeszkedő bajnokság 2019 12 08 - 10:00 - 2019 12 08 - 12:30 Multisport Bázis, Budapest, Hungary

08 - 08 Dec

Erdőtakarítás 2019 12 08 - 13:00 - 2019 12 08 - 16:00 Multisport Bázis, Budapest, Hungary

Ajánlatunk: közösségi és személyes edzések Részletek...
Toggle Bar

Tervezett saját versenyek 2019-2020

  1. november 2-3: kalandtúra
  2. december 29: Csömör, Futapest Cross
  3. március 14: Pilis Vertikál
  4. április: XTERRA Croatia
  5. június: OCR EB
  6. szeptember: ITU Multisport VB

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)