Tervezett közös versenyek 2018

  1. szeptember 15: Brutál Atom OCR középtávú OB
  2. szeptember 16: HEROES akadályfutás
  3. szeptember 22: Extreme Trail OCR hosszútávú OB
  4. október 14: Spartan Sprint
  5. október 28: TEFUTSZ gála
toth viktor spartan 480

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

0
0
0
s2sdefault
Terepfutás, lejtőzés, lejtőfutás

frissítve

A gyors lejtőfutás különleges technikát igényel, amely nemcsak a versenyeredményt, hanem az ízületek és csontrendszer állapotát is hosszútávon befolyásolja.

A lejtőfutás nemcsak betonon igényel technikai képzést, hanem terepen is. Ez a képesség csak nagyon ritkán adottság, de gyakorlással megszerezhető, a futóteljesítmény rövid idő alatt növelhető.

A követező tanácsok elsősorban terepfutásra vonatkoznak, de csak betonon futóknak is hasznosak lehetnek. A tereptechnikát további cikkekben segítünk csiszolni.

Az egyszerű képlet a következő: a láb talajra érkezésekor felszabaduló energiát nem hagyjuk elveszni, hanem adjuk vissza a futásnak, a lendületünknek. Mi a titok? Az első, hogy ne féljünk a gravitációtól, a sebességtől, és az eséstől sem. A lendület, a sebesség a lejtőn nagyszerű társ, amellyel akár rá is pihenhetünk a következő emelkedőre!

A cikk folytatódik a hirdetés után...

Lejtőn ne fogjuk vissza magunkat, lazán engedjük, hogy a lábunk alánk kerüljön, testünk előredőljön. Ez igen szokatlan testhelyzet, de hamar meg lehet szokni. Ugyanakkor a lábizmoknak meg is kell tartani ezt a plusz lendületet, a nehéz terepviszonyok között pedig gyorsan reagálóknak és a szélsőséges viszonyokat jól tűrőknek is kell lenniük. Ehhez adunk néhány edzésötletet.

Nem szabad elfelejteni, hogy az alábbiak futókra vonatkoztatva az is jelentik, hogy a megerősített izmoknak kellően rugalmasnak és lazának is kell maradni, különben nem segítik, hanem hátráltatják a futást!

1. megfelelő futóstílus

A legfontosabb - itt is - a gördülékeny és sima lábmozgás. Egyszerűnek hangzik, de a legtöbb futónál stílusjavításra szorulnak az alapmozgások is: a térd a test előtt emelkedik, a láb a test alatt gördül hátra, a sarok a test mögött emelkedik fel, majd a mozgás kezdődik előröl.

Általában alacsony térdmozgás jellemző, ami a síkon még alacsonyabb sebességnél lehet elfogadható, de magasabb sebesség és / vagy terep esetén már nem. A magasabb térd eleinte instabilabb testhelyzetet jelent, de hamar megtanulja a test, hogy ez egy dinamikusabb és gyorsabb helyzet.

2. erős has és hátizmok

Nemcsak a vágtázóknak kellenek erős törzsizmok, hanem mindenkinek, azoknak meg főleg, akik terepre merészkednek. A törzsizmok adják a stabilitást, a sérülések elkerülésének nagy részét, az erőt és a csillapítást. A test így jobban kontroll alatt tartja a lábat és a talajjal való kapcsolatot.

Lejtőfutásnál ráadásul nagymértékben tehermentesíti a térdre és a combizmokra ható erőket.

A teljes szöveg eléréséhez kérjük jelentkezz be az oldalra - regisztrálj, ha eddig nem tetted meg!

Sok hasznos tanácsot és információt érsz el ezzel a lehetőséggel. Ide kattintva megteheted.

A rugalmasság egyben azt is jelenti, hogy az erőket és azok irányát minél gyorsabban tudja változtatni a test: ez a futómozgás gyorsasága is egyben, de a terepfutásnál a terepkövetésének esszenciája is.

A megfelelő gyakorlatokra a sorozat következő cikkében térünk rá.

 Forrás: Tóth Viktor -edzések, versenyek, interjúk  

 

Programjainkat folyamatosan nyomon követheted a naptárunkban!

Kérlek személyesen keress fel a Kérdések, válaszok gomb megnyomásával!

 

0
0
0
s2sdefault
Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
Regisztrálás  \/ 
x

vagy
 Use Facebook account  Use Google account

Itt találod a kapcsolatot, ha kérdésed van!

TEREPSPORT RSS

Hírlevél - naprakészen

A hírlevél feliratkozással gyorsabban és naprakészebben kapsz tájékoztatást az eseményekről, hírekről, újdonságokról. Köszönjük!

Sportágak

XTERRA Tereptriatlon, terepduatlon


Spartan Race Akadályfutás, kalandtúra


Terepfutás Rövidtől az ultráig


Ironman Triatlon, duatlon, multisportok


Álatlános erőnléti edzések Erősítés, állóképesség, fittség


Országúti edzések Futás,kerékpár

Ajánlott tartalom

Alina Warren hosszútávúszó, ul...
2017.dec..20 09:42 Alina Warren hosszútávúszó

Interjú alanyunk Alina Warren egy különleges angol hölgy, aki ultra távokat úszik tengerekben, óceánokban. A kedvence az éjszakai nyílt víz [ ... ]

Edzés, mozgás, sport, verseny...Részletek
Partics Péter korosztályos ött...
2018.júl..26 08:01 Partics Péter master Világbajnok

Partics Péter igazi multisportoló, aki gyerekkora óta több sportágat művel - gyakran egyszerre, máskor egymás után. Öttusa, triatlon, terepf [ ... ]

Hirek, érdekességekRészletek
Triatlonnal készül meccseire N...
2016.szept..04 14:39 A Diaz testvérek az XTERRA tereptriatlon futam után

Az UFC-ben (Ultimate Fighting Championship) csak a világ legkeményebb harcművészei versenyeznek. Nick Diaz (26 győzelem, 9 vereség) is köz [ ... ]

Hirek, érdekességekRészletek

Naptár: edzések

27 - 27 Oct

OCR akadályfutó és erősítő edzés - szabadtér 2018 10 27 - 08:00 - 2018 10 27 - 09:15 Solymár, PEMÜ Sportcsarnok, Solymár, Hungary

11 - 11 Nov

Futás a Csarna-völgyért 2018 11 11 - 11:00 - 2018 11 11 - 16:00 Kemence, Kemence, Hungary

Ajánlatunk: közösségi és személyes edzések Részletek...
Toggle Bar

Tervezett versenyeim 2018

  1. szeptember 15: Brutál Atom OCR középtávú OB
  2. szeptember 16: HEROES akadályfutás
  3. szeptember 22: Extreme Trail OCR hosszútávú OB
  4. október 14: Spartan Sprint
  5. október 28: TEFUTSZ gála
  6. november 24: Sasfészek Vertical
  7. december 8: Futapest Mogyoród

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)