Tervezett közös versenyek 2020

  1. ... COVID-19 karantén...
  2. nyár: gyerektáborok
  3. nyár: terepfutás, OCR, triatlon, kalandtúra
  4. ősz: terepfutás, OCR, kalandtúra
toth viktor spartan 480

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

Életmód vagy verseny

Segítek, hogy a lehető legjobban érd el céljaidat!

 

Tippek a Spartan Beast versenyhez (vagy bármilyen akadályfutáshoz) - 1. rész

Spartan és akadályfutás edzéstippek

(Ben Greenfield cikke - Labancz Emőke és Tóth Viktor fordítása)

Nemrég fejeztem be a brutális Vermont Spartan Beast-et a New England-beli Green Mountains-ben. Ezt a versenyt tartják az akadályversenyek Super Bowl-jának és a Spartan versenyek világbajnokságának, amelyben az akadályversenyek leges-legjobbjai vesznek rész a világ minden tájáról, hogy kesztyűt dobjanak egymás elé.

Add a comment

Bővebben: Tippek a Spartan Beast versenyhez (vagy bármilyen...

Sebességjavító edzés triatlon és Ironman versenyzőknek

Triatlon Ironman úszás

Ennek az edzéstípusnak a lényege, hogy néhány gyors iramú részt kisebb darabokra osztunk, hogy a sebességnövelést kisebb lépésekben tegyük meg. Ehhez az edzéshez tudnod kell hogy mi a maximális sebességed 400 méteren és mi a maximális sebességed 200 méteren.

Add a comment

Bővebben: Sebességjavító edzés triatlon és Ironman versenyzőknek

Gyakori futó mítoszok és téves elképzelések

Sokan keresnek meg a futással kapcsolatos technikai és edzés kérdésekkel. Ezekre válaszolok, gyakran az internetes fórumokban is részt veszek.

Maraton edzés mítosz

Már minden futással kapcsolatos téves elképzelést és butaságot hallottam, amit csak el lehet képzelni. Az a tapasztalatom, hogy azokat az edzéssel kapcsolatos mítoszokat a legnehezebb leküzdeni, amelyek olyan vélekedéseken alapulnak, amelyek logikusnak hangzanak amiatt, ahogy a futók az edzés során érzik magukat, de nincs fiziológiai alapjuk.

Vizsgáljunk meg hármat a legáltalánosabb edzési mítoszok közül, amelyekről a futók úgy hiszik, hogy igazak, de gyakran hátráltatják a regenerálódást, és sérüléshez vagy kiégéshez vezetnek. 

Add a comment

Bővebben: Gyakori futó mítoszok és téves elképzelések

Kaland és akadályversenyek - edzés tanácsok, tippek

Az akadályfutás, kalandverseny és XTERRA tereptriatlon különlegessége talán abban rejlik, hogy nem lehet tökéletesen felkészülni rájuk. Mindent tegyünk meg, amit tudunk az edzéseken – és maradjunk rugalmasak mind a fizikai, mind a lelki megpróbáltatásokkal szemben, amelyekkel a rajt és cél között bárhol találkozhatunk.

Kaland és akadályversenyek

Ezért nemcsak a fizikumunkat kell a legszélesebb tartományban edzeni, ellenállóvá tenni, hanem a technikai tudásunkat, a váratlan helyzetekre adott reakcióinkat és a szélsőséges körülmények közötti viselkedésünket is csiszolni kell.

Add a comment

Bővebben: Kaland és akadályversenyek - edzés tanácsok, tippek

Téli edzésmódszerek - alapozás és mentális felkészülés

extrem-terepsport 800x300

A téli hónapokban, amikor hosszabbak az éjszakák és hideg van, az edzések megszervezése inkább életművészet, mintsem tudomány - legalábbis javasolt így felfogni!

Legtöbben ezt az alapozásnak és az új év előkészítésének fogják fel és már ebben az időszakban kiégetik magukat mire elkezdődnek a tényleges motiváló edzések és versenyek. Néhány ötlet, tipp arra, hogyan lehet ebben az időszakban rugalmasan és mégis eredményesen edzeni.


Alaptétel - mint minden edzés esetén: minden ember más, mindenkinek más az optimális edzésmódszer (ez az edzők szerencséje...).

Van aki többet bír egy bizonyos edzésből, vagy kevesebbet, de többszőr, van aki gyorsabban regenerálódik. Mindenki számára abszolút elfogadható edzésmódszer nincsen! Ezek a gondolatok is arra jók, hogy megmutassák: így is lehet! A lényeg: nem kell görcsölni a téli edzések alatt.

Add a comment

Bővebben: Téli edzésmódszerek - alapozás és mentális felkészülés

Napi két edzés előnyök és hátrányok

terepfutas-kaland 800x300

A napi dupla futás sok előnnyel jár, de korántsem ajánlható mindenki számára. Azoknak, akik komoly futómúlttal és sok kilométerrel rendelkeznek, valamint jó az egészségi állapotuk egészen bizonyosan tud új távlatokat nyitni a jól beosztott kétszeres edzés. Azoknak, akik a fenti feltételekkel nem rendelkeznek, csak nagyon óvatosan vagy egyáltalán nem ajánlható.

A profi futók szinte mindengyike edz naponta két alkalommal (ez más sportágakban is megszokott), de mindig nagyon fontos az edzések közötti pihenés, az edzések elosztása időben és intenzitásban - az ilyen szélsőséges terhelés mellett különösen hangsúlyozottan kell figyelni a nyújtásra és a táplálkozásra.

A napi két edzés elkezdése nagyon egyénfüggő, de azért vannak olyan alaptételek, amelyeket figyelembevéve könyebben lehet dönteni.

Fontos, hogy az alábbiak elsősorban a hosszútávú, állóképességi sportágakra vonatkoznak (maraton, Ironman, XTERRA, X2S, kalandversenyek).

Lássuk az előnyöket!

Add a comment

Bővebben: Napi két edzés előnyök és hátrányok

Terepfutás technikák, lejtőfutás tanácsok 1. rész

Terepfutás, lejtőzés, lejtőfutás

frissítve

A gyors lejtőfutás különleges technikát igényel, amely nemcsak a versenyeredményt, hanem az ízületek és csontrendszer állapotát is hosszútávon befolyásolja.

A lejtőfutás nemcsak betonon igényel technikai képzést, hanem terepen is. Ez a képesség csak nagyon ritkán adottság, de gyakorlással megszerezhető, a futóteljesítmény rövid idő alatt növelhető.

Add a comment

Bővebben: Terepfutás technikák, lejtőfutás tanácsok 1. rész

Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
Regisztrálás  \/ 
x

vagy
 Use Facebook account  Use Google account

Azonnali értesítés az új tartalmakról, a Google feed szolgáltatással. Csak a mail címedet kell megadnod, majd mehetsz edzeni, és utána olvashatod ami az oldalon megjelenik!

Email:

Delivered by FeedBurner


Itt találod a kapcsolatot, ha kérdésed van!

TEREPSPORT RSS

Hírlevél - naprakészen

A hírlevél feliratkozással gyorsabban és naprakészebben kapsz tájékoztatást az eseményekről, hírekről, újdonságokról. Köszönjük!

Sportágak

XTERRA Tereptriatlon, terepduatlon


Spartan Race Akadályfutás, kalandtúra


Terepfutás Rövidtől az ultráig


Ironman Triatlon, duatlon, multisportok


Álatlános erőnléti edzések Erősítés, állóképesség, fittség


Országúti edzések Futás,kerékpár

Ajánlott tartalom

Terepfutó és OCR edzések télen...
2019.febr..08 14:46 Télisport motiváció rajt előtt

Elmondom neked, mit nem jelent a téli sport. Nem jelenti azt, hogy unalmas, esős, szomorú időben loholsz egy nyákos, szürke aszfaltos úton, eg [ ... ]

Edzés, mozgás, sport, verseny...Részletek
Fél lábbal is a Paradicsomban ...
2019.júl..21 15:53 Jamie Gane para OCR versenyző

Jamie Gane angol sportolóval a lengyel OCR Európa-bajnokságon találkoztunk, ott sikerült vele kicsit beszélgetni, majd ezt kiegészíteni írott [ ... ]

Hirek, érdekességekRészletek
Tanácsok, egészségtippek a kar...
2020.szept..03 16:23

Minden ember kerülhet olyan állapotba, amikor a mostani karanténhoz hasonlóan kiüresedett, céljatévesztett az élete, kevesebb a mozgási lehet [ ... ]

Edzés, mozgás, sport, verseny...Részletek
Csiszár Vivien terepfutó és te...
2019.dec..26 08:37 Csziszár Vivien vegán terepfutó

Csiszár Vivient talán már nem kell bemutatni, hiszen a fiatal terepfutó üstökösként tűnt fel és 2019-ben már több nagy verseny dobogóján [ ... ]

Hirek, érdekességekRészletek

Naptár: edzések

Terepgyerek kalandtábor 2020 nyár
Toggle Bar

Tervezett saját versenyek 2020

  1. ... COVID-19 karantén...
  2. augusztus 15: XTERRA EB Germany, Zittau
  3. szeptember: OCR, terepfutás...
  4. október 24: Lemkowyna Ultra Trail

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)